Dag 16 Salta 17-11-2022 - Reisverslag uit Salta, Argentinië van Jan en Marja - WaarBenJij.nu Dag 16 Salta 17-11-2022 - Reisverslag uit Salta, Argentinië van Jan en Marja - WaarBenJij.nu

Dag 16 Salta 17-11-2022

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan en Marja

18 November 2022 | Argentinië, Salta

Ja, we zitten inmiddels voor de 3e keer in Salta. Nu weer in hetzelfde hotel als de eerste keer. We hebben een ‘lus’ naar het zuiden gemaakt en ook één naar het noorden. Vanmorgen hadden we nog enige twijfel hoe we naar Salta zouden rijden: via de grote zoutmeren of rechtstreeks via de ‘autopista’. De eerste was zonder meer veel mooier, maar wel dubbel zoveel kilometers en volgens googleMaps 3x zoveel reistijd. Dat laatste maakt dat wij toch maar voor de autopista kozen. Recht, vlak en snel , maar ook wat saai. Binnen drie uur waren we weer in Salta. De auto afgetankt en de bagage gedropt in ons hotel. Dat is nog lastig want de laad en los zone was bezet. Dus maar even gaan staan op een plekje waar nog wel wat ruimte was. Onmiddellijk kwam er een soort parkeerwacht toegesneld, die mij probeerde duidelijk te maken dat dat niet de bedoeling was. Ik heb haar vervolgens duidelijk proberen te maken dat ik alleen de bagage kwam afgeven en dat de laad en los zone volstond met geparkeerde auto’s. Dat leek haar niet te overtuigen. Toen ik haar mijn zware koffer wilde geven met het verzoek die dan in het hotel neer te zetten, vertrok ze onmiddellijk. Wat een idioot zal ze hebben gedacht.

Na de drop off, de auto direct ingeleverd, in de stad kan je er geen kant mee op. Ik vind dat altijd wat spannend, zouden ze nog wat ‘nieuwe schade’ ontdekken en in rekening brengen? Zoals gebruikelijk was het inleveren snel en zonder problemen geregeld. Geen reden om je zorgen over te maken.

Nu nog ‘even’ langs de WU voor wat Argentijnse peso’s. Inmiddels krijg ik al 10% meer dan 3 weken geleden. Dat gaat wel erg hard hier. Helaas was er maar één loket geopend en stond de wachtrij inmiddels buiten. Begrijpelijk dat de Argentijnen zo snel mogelijk hun geld willen opnemen. Na een uur wachten was ik eindelijk aan de beurt.

Vanmiddag afgesproken met onze goede vrienden Trudy en Donald uit ons eigen dorp Voorschoten. Ook zij zijn op vakantie in Argentinië en echt toevallig vandaag waren we beiden in Salta. Ons reisschema was al 2 1/2 jaar geleden vastgesteld en dat van hen stond allerminst vast. Gezamenlijk op het centrale plein ‘9 juli’ zitten borrelen en eten. Super gezellig om elkaar vele duizenden kilometers van huis te treffen.

Nu snel douchen, pakken en onder de wol. Morgenochtend worden we weer om 05.00 uur opgehaald om met de bus naar Chili te reizen. Erg benieuwd.

• 18 November 2022 - 05:09

Laura :

Wat fijn dat jullie na een aantal jaar weer kunnen genieten van een verre vakantie. Leuk dat jullie ons weer meenemen.

Liefs Laura