Dag 12 Cafayate 13-11-2022 - Reisverslag uit Cafayate, Argentinië van Jan en Marja - WaarBenJij.nu Dag 12 Cafayate 13-11-2022 - Reisverslag uit Cafayate, Argentinië van Jan en Marja - WaarBenJij.nu

Dag 12 Cafayate 13-11-2022

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan en Marja

14 November 2022 | Argentinië, Cafayate

Wat een verschrikkelijke nacht! Ik loop al een paar dagen te hoesten en te proesten. Vannacht beïnvloedde dat mijn slaap zodanig dat ik regelmatig wakker lag. Kortom ik was vanmorgen niet fit. Vandaag hebben we daarom maar eens een rustdag gepakt. Op ons gemakje ontbijten en rustig aan op gang komen. Vanmorgen met de auto naar het centrum van Cafayate gereden en daar op het centrale plein, wat ook weer een naam met een datum heeft, zoals de meeste pleinen hier, wat rond gelopen en winkeltjes bekeken. Daarna uitgebreid op het terras gezeten, wat overigens veel Argentijnen doen. Als lunch wat empanadas meegenomen, onze favoriet is toch wel de ham-kaas.

Vanmiddag hier de F1 race op televisie kunnen volgen, met daarbij een Nederlands verslag via internet. Was goed te volgen, helaas waren de resultaten van Max dit keer tegenvallend.

Wij hebben een kamer met een balkon dat uitkijkt over de tuin. In deze tuin bevindt zich ook een koppel Chileense kieviten met 4 jongen. Als weidewachter prachtig om te aanschouwen hoe zij die jongen beschermen, door andere vogels te verjagen. Zien hier ook prachtige andere vogelsoorten vliegen, waaronder een soort parkieten, waarvan we de naam nog niet hebben gevonden. Na een vroeg diner,al om 19.30 uur, weer snel naar onze kamer om hopelijk vannacht weer wat slaap in te halen. Morgen rijden we weer terug naar Salta, met name het eerste stuk moet erg mooi worden.

PS: Helaas hier weinig foto’s van Marja. Omdat zij in RAW-formaat fotografeert, moeten ze eerst bewerkt worden voordat ik ze kan gebruiken. Ik zal proberen om zelf ook wat foto’s met mijn telefoon te gaan schieten.

• 14 November 2022 - 10:13

Marga:

Vervelend om je niet lekker te voelen op je vakantie jeverhalen blijven in ieder geval leuk!

Geniet ze verder!