Dag 4 Puerto Piramides 5-11-2022 - Reisverslag uit Puerto Pirámides, Argentinië van Jan en Marja - WaarBenJij.nu Dag 4 Puerto Piramides 5-11-2022 - Reisverslag uit Puerto Pirámides, Argentinië van Jan en Marja - WaarBenJij.nu

Dag 4 Puerto Piramides 5-11-2022

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan en Marja

06 November 2022 | Argentinië, Puerto Pirámides

De wekker ging vanmorgen wel erg vroeg. Het was nog geen half vijf toen we bruut in onze slaap werden gestoord. Snel aankleden en de laatste dingen inpakken, een snelle kop koffie en wat lekkernijen die de keuken gisteravond al voor ons had klaargezet. Ruim voor het afgesproken tijdstip kwam de chauffeur ons al ophalen om ons naar het vliegveld te brengen. Buenos Aires was uitgestorven, op wat dronken lui na. Op dit tijdstip ging het vlot door het verkeer heen naar vliegveld voor de binnenlandse vluchten. Tot onze verbazing stond de vertrekhal barstensvol vol met mensen. Het leek Schiphol wel! Al snel ontdekten wij dat er twee lange rijen door de vertrekhal slingerden: North en Sur (zuid). Onze bestemming was zuidwaarts, dus de juiste rij was snel gevonden. Na bijna een uur in de rij schuifelen, stonden we bij de incheckbalie. Vanaf hier liep alles weer voorspoedig. Rond 08.00 uur vertrok ons toestel naar Trelew, waar we 2 uur later aankwamen. Het is een klein lokaal vliegveld, met slechts enkele vluchten per dag. Hier konden we onze huurauto ophalen, een eenvoudige middenklasser. We rijden door de eindeloze, vlakke pampa’s van Patagonië, naar het schiereiland ‘peninsula Valdes’, waar wij in het dorpje Puerto Piramides verblijven.Een klein dorp aan de zee met ongeveer 500 inwoners. Ons hotelletje is eenvoudig te vinden in de hoofdstraat van het dorp. Wat een verschil met de miljoenenstad Buenos Aires. Het eiland is een natuurreservaat en staat bekend om zijn zeedieren: walvissen, die vlak bij de kust verblijven, zeeleeuwen, pinguïns en orca’s. Benieuwd wat we daar van te zien krijgen. Vanmiddag alvast naar een uitkijkpunt gereden nabij het dorp. Hier lagen al een kleine kolonie zeeleeuwen op de rotsen te zonnen en wat ruzie te maken. Het weer is hier voortreffelijk: tegen de 30 graden en met een verfrissende zeewind.

Morgen een walvis Safari en het verder ‘verkennen van het schiereiland. Benieuwd wat we kunnen spotten.

• 06 November 2022 - 10:26

Trudy:

Heerlijk om jullie verslagen te lezen. Het is weer een prachtige reis!

• 06 November 2022 - 12:58

Marga:

Hopelijk gaan jullie walvissen spotten! Zoals van ouds leuke verslagen Jan!

Van Marja komen vast wel weer mooie foto’s!

• 10 November 2022 - 16:10

Marianne Van Den Bos: