Dag 3 Buenos Aires 4-11-2022 - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Jan en Marja - WaarBenJij.nu Dag 3 Buenos Aires 4-11-2022 - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Jan en Marja - WaarBenJij.nu

Dag 3 Buenos Aires 4-11-2022

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan en Marja

05 November 2022 | Argentinië, Buenos Aires

Na gisteren de hele dag te hebben gewandeld, vandaag maar eens fietsen gehuurd.

Langs de Rio de la Plata rivier ligt een soort natuurreservaat waar ook veel vogels zouden zitten. Maar je moet wel eerst door de stad….En rekening houden met fietsers, is de Argentijnse automobilist volledig onbekend. Voor de zekerheid maar een helm opgezet en waar het krap was, maar over het trottoir gefietst. Al met al ging het prima en kwamen we heelhuids bij het park aan. Door het park liep een brede grindweg en er waren veel mensen aan het wandelen, joggen en fietsen. Het leek een leuke tocht te gaan worden, tot Marja meldde dat haar voorband lek was. Dat was een tegenvaller! We hadden juist wat leuke vogels gespot en nu moesten we teruglopen. De band van de fiets kwam helemaal los van de velg, zodat het voorwiel getild moest worden. Bijna 3 km de fiets naar de ingang gezeuld. Daar hebben we contact opgenomen met het hotel: zouden onmiddellijk mensen sturen. En zowaar binnen 30 minuten kwam een team van 4 mannen. 2 om de fiets te gaan repareren en 2 om ons terug naar het hotel te brengen. Supersnel georganiseerd!

Wij zijn daarna naar de overdekte markt ‘Mercado de San Telmo’ gegaan om wat te eten. Daar heerlijke empanadas gegeten bij een klein, maar zeer druk stalletje. Ik begrijp nu helemaal waarom Máxima ze ook graag eet.

Aan het eind van de middag weer plaats genomen op het terras op het prachtige plein voor ons hotel. Het was weer prima vertoeven in het zonnetje, met een drankje, met live muziek en tango dansers. Hierna nog wat pizza gegeten om straks op tijd naar bed te gaan.

Buenos Aires zit er al weer op. Morgenochtend worden we weer heel vroeg opgehaald om door te vliegen naar het schiereiland Valdes.

• 05 November 2022 - 13:58

Roland :

Waar blijven de fotos van die grote steaks??

Veel plezier schatjes!