Dag 1 Buenos Aires 2-11-2022 - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Jan en Marja - WaarBenJij.nu Dag 1 Buenos Aires 2-11-2022 - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Jan en Marja - WaarBenJij.nu

Dag 1 Buenos Aires 2-11-2022

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan en Marja

02 November 2022 | Argentinië, Buenos Aires

Hèhè, na ruim 2 1/2 jaar wachten, gaan we eindelijk weer eens een verre reis maken. Al in maart 2020 hadden we deze reis geboekt, maar 2x is de reis uitgesteld I.v.m. corona. Gisteravond rond 18.00 uur gingen we met de trein naar Schiphol. Om 18.30 uur gingen de incheckbalies voor ons open. Na al die berichten over lange wachtrijen op Schiphol, wilden we niet te laat zijn. Dus precies op tijd stonden wij bij de balie. Wachtrijen? Gelukkig vanavond niet! Binnen een kwartier waren wij langs de incheckbalie, de veiligheids- en paspoortcontrole. Op ons gemakje nog koffie gedronken en keurig op tijd vertrokken naar Buenos Aires.

Een vlucht van ruim 13 uur. Prima verzorgd, maar desondanks een hele zit. Slapen lukt ons bijna niet, zodat wij vanmorgen gebroken aan kwamen.

Wij werden keurig door een vertegenwoordigster van onze reisorganisatie opgevangen en met een taxi naar ons hotel gebracht. Een prachtig hotel aan een even mooi plein in de wijk San Telmo. Een wijk met veel oude stijlvolle panden en veel antiek- en curiosa winkels.

Toen wij onze vertegenwoordigster vroegen naar een geldautomaat, vertelde zij dat het geld opnemen en betalen met bank- encreditcards relatief duur is. Het omwisselen van euro’s of dollars levert veel meer Argentijnse peso’s op. De inflatie is torenhoog in Argentinië. Helaas hebben wij maar weinig contant geld meegenomen. Zij gaf ons de tip om via WesternUnion geld naar Argentinië te sturen en dat hier in pesos op te nemen. Na veel gedoe is dat uiteindelijk gelukt. App op de IPad aan gemaakt en geld overgemaakt naar Argentinië en dat met IDeal betaald. Bij een kantoor van WesternUnion vervolgens het bedrag in pesos opgehaald. Wij sloegen stijl achterover: maar liefst 2x zoveel pesos dan de officiële koers via bank-en creditcards. Hoe dat mogelijk is, begrijp ik eigenlijk ook niet.

Vanmiddag heerlijk op het terras op het plein voor het hotel gezeten. Zonnetje, 26 graden Celsius, biertje, live muziek en echte tango dansers. Nog gaar van de reis, maar echt genieten. Morgen gaan we Buenos Aires verder verkennen.

• 03 November 2022 - 16:16

Laura :

Hallo Jan en Marja,

Wat fijn en leuk dat jullie weer kunnen doen wat jullie zo fijn vinden, reizen.

Ik wens jullie een mooie en veilige reis toe.

Veel liefs Laura