Dag 19 19-05-2023 - Reisverslag uit Tom Price, Australië van Jan en Marja - WaarBenJij.nu Dag 19 19-05-2023 - Reisverslag uit Tom Price, Australië van Jan en Marja - WaarBenJij.nu

Dag 19 19-05-2023

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan en Marja

20 Mei 2023 | Australië, Tom Price

Wij zijn vandaag dieper het park in gegaan. Al vrij vroeg in de morgen, zijn wij via de onverharde weg, naar de Weano Gorge gereden. Ongeveer 10 km over een washboard weg. Onverhard met van die ribbels, waardoor je constant door elkaar wordt geschud. Voor die grote 4WD’s geen probleem, die rijden er met ongeveer 60 km/u overheen. Mijn campertje lijkt al bij 20 km/u volledig uit elkaar te vallen. Officieel mag dat dan ook niet, maar ja die Gorge moet wel erg mooi zijn. Wij rijden dus met 20km/u voorzichtig die washboard weg over. Duurt wat langer, maar we komen er ook. Het is nog lekker rustig. Wij gaan beginnen met een wandeltocht de Hancock Gorge, maar liefst een Cat. 5 wandeling, voor zeer ervaren en goed voorbereide hikers only. Bij de ingang staan diverse waarschuwingsborden voor allerlei gevaren. Neem voldoende water mee, draag stevige schoenen etc. Mocht noodhulp nodig zijn, houd rekening met een reactietijd van ongeveer 8 uur van de hulpdiensten. Je zou er bijna van afzien om de wandeling te maken. Eerst gaat het met grote stappen stijl naar beneden, als je rustig aan doet vinden wij het wel meevallen. Daarna een tweetal stijle trappen, die je het beste achterwaarts kan nemen, met beide handen de leuningen vast houden. Beneden in de kloof gaat het over grote rotsblokken verder. De kloof wordt smaller en smaller. Onderin de kloof stroomt nog een beetje water, uiteindelijk kun je nog over wat richeltjes verder klauteren, maar dan moeten toch echt de waterschoenen aan. Marja staat als eerste tot ver voorbij haar middel in het koude water. Die richeltjes vindt zij maar niets. De kloof is uiteindelijk minder dan een meter breed en lopen we uiteindelijk beiden door het water naar de laatste pool, de Kermit’s Pool. Wat een formidabele tocht. Terug is natuurlijk net zo pittig, maar gaat ons toch wat makkelijker af. Waarschijnlijk omdat je dan minder in de diepte kijkt. Weer boven aangekomen, komen we weer op temperatuur in het zonnetje en zitten heerlijk te picknicken. Daarna volgt een tweede tocht, de lower Weano Gorge in. Ook een cat. 5 wandeling, maar volgens ons toch wat makkelijker. Deze kloof eindigt bij de

Handrail pool. Een meertje diep in de kloof omgeven door tientallen meters steile, rode rotswanden. De pool is genoemd naar de handrail, waarlangs je het laatste stukje steil naar beneden afdaalt. Uiteraard je met beide handen goed vasthoudend. De beloning is weer fantastisch. Enkele enthousiastelingen zwemmen nog even rond in de pool, maar op hun geluid afgaand, is de temperatuur niet echt aangenaam. Wij hoeven niet zo nodig het koude water in. Wij genieten van de prachtige omgeving.

Hiernaar zijn we naar onze volgende camping gereden ongeveer 100 km verderop. dit is een vrij primitieve camping midden in de natuur. Alleen wat compost toiletten, verder moet je alles meebrengen en ook weer meenemen. Afvalbakken zijn er niet. WiFi en netwerkverbinding ook niet. Maar wij genieten volop!

NB. Dit verslag zal dus ook pas later online komen!

• 20 Mei 2023 - 09:00

Lucie:

Heel veel camperplezier.

Spannend al die afdalingen.

groet Lucie

Geweldig!