Dag 32 01-06-2023 - Reisverslag uit Jabiru, Australië van Jan en Marja - WaarBenJij.nu Dag 32 01-06-2023 - Reisverslag uit Jabiru, Australië van Jan en Marja - WaarBenJij.nu

Dag 32 01-06-2023

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan en Marja

02 Juni 2023 | Australië, Jabiru

De wandeling van gistermiddag hebben we vanmorgen vroeg gemaakt. Al om 08.00 uur gingen we aan de wandel over het Leliyn-trail. Dit tijdstip heeft toch wel zijn voordelen: de temperatuur is nog zeer aangenaam en we zijn de eersten die op pad gaan. De wandeling is kort, zo’n 2,7 km, maar wel stevig omhoog met grote treden. Een heerlijke workout zo vroeg. Het uitzicht op de watervallen en meertjes is prachtig. Als we anderhalf uur later weer terug zijn, wordt het al druk op de parkeerplaats. Zij gaan beginnen aan de tocht die wij net hebben afgerond. Bij de kiosk nog een kop koffie en dan gaan we weer rijden.

Het is het laatste Nationale Park dat we op deze vakantie gaan bezoeken in Australië.Het is het Kakadu N.P. Wat zich naar mijn verwachting thuis hoort in het rijtje Kruger, Etosha en Yellowstone. Ik ben benieuwd of deze verwachting uitkomt.

Wij rijden naar de Cooinda Lodge, de aboriginal naam (Ngurrungurrudjba] is niet uit te spreken, waar we op de luxe campground staan. Het is inmiddels 33 gr. C, dus we duiken maar even het zwembad in, voordat we onze riviercruise beginnen. Een busje brengt ons netjes van de lodge naar de aanlegplaats. Daar gaan we de Yellowwater Sunsetcruise doen. Gisteren voeren we door een diepe kloof, nu betreft het een soort moeraslandschap met veel riet en erg mooie, bloeiende waterlelies. Helaas komt de boot er niet echt dichtbij. Wij zien erg veel watervogels, diverse soorten waaronder verschillende reigers, eenden en ganzen. Maar het hoogtepunt zijn natuurlijk de zoutwaterkrokodillen. We zien er verschillende op de kant liggen en in het water zwemmen. Voor onze boot zijn ze nauwelijks bang en blijven rustig liggen. De grootste mannetjes die we zien, zijn bijna 5 meter lang. De gids wijst ons verschillende keren op de gevaren. Niet je handen buitenboord steken om iets aan te wijzen. Ze kunnen recht uit het water springen om iets te grijpen. Aan het einde van de cruise zien we een schitterende zonsondergang. Hier is het terug naar de lodge voor het diner.

Het smaakt ons prima, na zo’n lange dag.

• 02 Juni 2023 - 07:33

Lucie:

Voor jullie een geweldige reiservaring.

Gigantisch veel indrukken.

Geniet er van.

Groet Lucie

• 02 Juni 2023 - 09:02

Frits Spaans:

[e-1f44d][e-1f44d][e-1f44d] Prachtig landschap ik zag wel 2 krokodillen [e-1f600] (op foto's)

Groet, Frits