Dag 18 18-05-2023 - Reisverslag uit Tom Price, Australië van Jan en Marja - WaarBenJij.nu Dag 18 18-05-2023 - Reisverslag uit Tom Price, Australië van Jan en Marja - WaarBenJij.nu

Dag 18 18-05-2023

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan en Marja

18 Mei 2023 | Australië, Tom Price

Dat overnachten gewoon langs de weg viel niet tegen! Dat zou je in Nederland niet zo snel doen, hier is dat meer gebruikelijk. We stonden met drie anderen op die plek en het bleef de gehele nacht rustig en stil. Weer op pad, verandert het landschap: er komen wat meer heuvels, de rotsen worden roder en de weg slingert er speels doorheen. Onderweg zien we nog een paar wallaby’s.

Vanmorgen hebben we eerst de mijndorpjes Parraburdoo en Tom Price bezocht. Allebei slechts een paar duizend inwoners. Stoffig en ruig zou je verwachten. Het tegenovergestelde is waar: alles strak, netjes en schoon. Mooie parkjes, picnicplaatsen met gas- BBQ’s, schone openbare toiletten met toiletpapier.

Dat het mijndorpjes zijn zie je aan andere dingen. Veel mensen lopen in veiligheidskleding, knal geel of oranje, de terreinauto’s die je veel ziet rondrijden, zijn niet alleen uitgerust met een speciaal nummer en een oranje zwaailicht, ook hebben ze een oranje vlaggetje, zoals wij dat van de kinderfietsjes kennen.

In Tom Price hebben wij inkopen gedaan, getankt, vuilwater geloosd en weer schoon water ingenomen. Kortom klaar voor een paar dagen in het Nationale Park Karijini.

De eerste nacht brengen we door bij het Karijini Eco Retreat. Een wat grotere, maar zeer ruim opgezette camping, waar we aan de buitenrand staan en over het ruige landschap uitkijken. Aan het einde van de middag, maken we een wandelingetje naar de Joffre Falls, hier vlak bij de camping. Een prachte kloof in de rode rotsen, ongeveer 30 meter diep. Met klimmen en klauteren en met behulp van wat trappen, kunnen we tot op de bodem komen, waar nog water staat. De waterval zelf staat momenteel droog.

‘s Avonds eten we heerlijk in het restaurant van de camping. Een biefstukje van de kangoeroe…

Morgen gaan we dieper het park in.

• 18 Mei 2023 - 22:29

Lucie:

Wat een mooie rotsformaties.

Heel wat indrukken te verwerken.

Geniet er maar van.

Groetjes Lucie