Dag 20 20-05-2023 - Reisverslag uit Tom Price, Australië van Jan en Marja - WaarBenJij.nu Dag 20 20-05-2023 - Reisverslag uit Tom Price, Australië van Jan en Marja - WaarBenJij.nu

Dag 20 20-05-2023

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan en Marja

21 Mei 2023 | Australië, Tom Price

Laten we eens met het weer beginnen. Een onbewolkte lucht met een frisse wind. De temperatuur loopt op tot ongeveer 25 graden C. Een ideale dag om heerlijk te wandelen.

De volunteer camphost Wally, een man op leeftijd die de boel hier een beetje in de gaten houdt en de gasten verwelkomt, had ons alle mogelijkheden al uitvoerig op een plattegrondje laten zien. We lopen via een ‘achteruitgang’ de camping af, naar de Gorge Rim Trail, een mooi vlak pad langs de rand van de kloof. Onderweg enkele leuke uitzichtpunten. Na enkele kilometers komen we bij het Fortescue Falls Lookout. Beneden zien een prachtig meertje gevoed door een waterval die treetje voor treetje naar beneden ‘valt’. Via stalen trappen, niet echt avontuurlijk maar wel comfortabel, kom je beneden in de kloof bij de Fortescue Falls.Veel bezoekers strijken direct neer en gaan in de pool aan de voet van de waterval zwemmen. Het is werkelijk prachtig.

Wij lopen nog een stukje verder over de bodem van de kloof en onder de prachtige bomen naar de Fern Pool, volgens Wally ‘the best swimming-pool in the world’. Het water is behoorlijk fris. Wij genieten van de haast paradijselijke omgeving.

Wij lopen daarna de Dales Gorge Trail, een wandeling van enkele kilometers over de bodem van de kloof. De wandelschoenen moeten we vervangen door waterschoenen, want regelmatig moeten we door het water waden. De rotsen zijn hier donkerrood en zelfs paars. Gelukkig zijn er weinig wandelaars. Je hoort alleen de vogels en cicaden zingen. Andere dieren komen we (helaas) niet tegen, maar dat had Wally ons al voorspeld. Enkele uren later verlaten we de kloof na een stevige klim. Wat een prachtig Nationaal park!

‘s Middag rijden we even heen en weer naar het bezoekerscentrum. Het centrum is dit Hemelvaart weekend gesloten, maar er is daar wel netwerk ontvangst. We kunnen de sociale media checken en de krant downloaden. Bovendien worden de accu’s van de camper weer opgeladen.

Morgen beginnen we aan de terugreis naar Perth, ongeveer 1500 km naar het zuiden.

• 21 Mei 2023 - 12:29

Frits Spaans: