Dag 23 23-05-2023 - Reisverslag uit Perth, Australië van Jan en Marja - WaarBenJij.nu Dag 23 23-05-2023 - Reisverslag uit Perth, Australië van Jan en Marja - WaarBenJij.nu

Dag 23 23-05-2023

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan en Marja

23 Mei 2023 | Australië, Perth

Nog 200 km en dan zijn we al in Perth. Alles gaat soepel en vlot, op een paar breedte-transporten na. Weer van die grote kiepwagens voor de mijnbouw, die over de weg worden vervoerd. Op een gegeven moment rijden we er direct achter. Ze hebben twee volle rijstroken nodig.Naar boven en ook naar beneden rijden ze erg behoedzaam, maar op het vlakke gaat het harder en harder. Tot wel 80 km/u, terwijl die wagens behoorlijk schommelen op de oneffen weg. Na een tiental kilometers mogen we er voorbij.

We hebben besloten vanmorgen nog een wandeling te maken in John Forrest NP. Een nationaal park in de heuvels ten oosten van Perth. Het is er bijzonder rustig en kunnen er mooie wandeling door het bos maken. We zien er een paar kangoeroes en boven in de bomen een behoorlijk aantal roodstaartraafkaketoe’s. (Onthouden voor een spelletje Scrabble!) Een zwarte kaketoe, die enorm veel lawaai maakt. De rode staart zie je alleen tijdens de vlucht. En prachtig beest, maar moeilijk op de foto te krijgen, zo hoog in de bomen. Die kangoeroe’s zijn verschrikkelijk tam en laten zich door de mensen aaien. Fotograferen is dan niet zo lastig. Omstreeks 15.00 uur belanden we op een nette stadscamping, die van alle gemakken is voorzien. In de buurt gelegen van het verhuurbedrijf van de camper en het hotel waar we morgennacht overnachten. Nog wel even alles weer in de koffers proppen, maar dat is voor morgenochtend.

• 23 Mei 2023 - 15:17

Frits Spaans:

Mooi park mooie foto's gezien

groetjes

Frits

• 23 Mei 2023 - 19:08

Lucie:

Straks een mooie voortzetting van jullie avontuur.

Lucie

• 24 Mei 2023 - 10:46

Annemiek Tubbing:

Hallo Jan en Marja,

we hebben elkaar ontmoet bij Bert en Anneke de Bles bij het bekijken van de foto's van jullie reis in Amerika. Gisteren heb ik Bert op bezoek gehad en hij vertelde over jullie reis naar Australië en jullie blog. Ik ga 1 september a.s. ook een camperreis maken van Darwin naar Perth (2,5 maand), dus de tegenovergestelde richting. Dus ik vind het erg leuk om jullie reisverhalen te lezen. Ik heb ook bij Apollo een camper gehuurd, maar wel een 4 WD. Dat hebben jullie niet gedaan, lees ik. Ik heb zelf een camperbus (met Adblue), zoals jullie gehuurd hebben in AU. Ik heb nog niet alle verhalen gelezen, maar ik heb al wat aardige tips opgeschreven. Kunnen jullie maar zo weinig foto's plaatsen? Ik heb er heel wat meer bij mijn reisblogs staan. Ik ben veranderd van waarbenjij.nu naar reislogger. Ik ga de komende dagen de rest van de verhalen nog lezen. Ik begrijp dat jullie reis er bijna op zit? Het vliegen is inderdaad een drama. Daarom heb ik er voor gekozen om er ook nog 3 maanden Nieuw Zeeland aan vast te maken. Ook per camper (maar geen 4 WD). Ik wens jullie een hele goede terugreis en misschien in juli/augustus een afspraak maken om nog meer ervaringen te horen en foto's te zien? Groeten Annemiek