Dag 16 16-05-2023 - Reisverslag uit Exmouth, Australië van Jan en Marja - WaarBenJij.nu Dag 16 16-05-2023 - Reisverslag uit Exmouth, Australië van Jan en Marja - WaarBenJij.nu

Dag 16 16-05-2023

Door: Jan en Marja

Blijf op de hoogte en volg Jan en Marja

16 Mei 2023 | Australië, Exmouth

Marja heeft hem! Gisteravond heeft Marja hem gevonden. In de camper bij onze bedden, vond Marja een behoorlijke spin. Zou dat de dader zijn? Zeker weten doen we het niet, want Marja heeft direct na het aantreffen korte metten met hem gemaakt, zodat hij nu in de spinnenhemelof -hel verblijft. Misschien was het wijzer nog even een fotootje te maken, maar zelfs dat kwam niet in haar op. Dus weet wat je te wachten staat als je haar dreigend bejegend.

Vanmorgen hebben we de activiteiten weer opgepakt. Ik voel me weer redelijk fit. We zijn eerst naar de Yardie Creek gereden in het Cape Range N.P. Een tochtje van ongeveer 100 km. Onderweg in het park, zagen we al een paar enorme roofvogels (wigstaartarenden vermoed ik) op een tak zitten. Ook zagen we een dingo, de Australische wilde hond, lopen. Helaas zag hij er niet best uit, hij zat helemaal onder de schurft. Bij de ingang van het park werd er al voor ze gewaarschuwd, ze kunnen met name voor kleine kinderen, gevaarlijk zijn.

De Yardie Creek is een riviertje dat door een kloof in zee uitkomt. Over de randen van de kloof loopt een pad, eerst redelijk vlak, daarna wordt het klauteren. Het zicht op de Creek is prachtig. Zwermen groene gras- en grijze valkparkieten, vliegen met hoge snelheid in het rond. Halverwege hing er in een paar bomen een grote groep ‘fruitbats’, ongeveer 30 cm grote vleermuizen, ook wel vliegende honden genoemd.

We hadden geluk, tijdens het omhoog klauteren zagen we nog enkele rotswallabi’s, een kleine kangoeroe, van ongeveer 40cm groot. De beestjes zijn niet schuw en blijven op enkele meters afstand rustig zitten. Al met al een kleine, pittige wandeling met een paar interessante dieren.

Op de terugweg zijn we nog langs Turquoise Bay gegaan, één van de mooie stranden langs het Ningaloo Reef. Marja heeft hier heerlijk gesnorkeld en vele mooie koralen en vissen gezien. Ik moest helaas verstek laten gaan, op mijn medicijnen staat uitdrukkelijk vermeld dat ik sterk zonlicht moet vermijden. Ik bleef dus met een lange broek en shirt met lange mouwen op het strand achter….

Morgenochtend ga ik nog voor controle en uitslagen naar het ziekenhuis. Daarna verlaten we de kust en gaan we het binnenland in. Eerst naar het Karijini N.P. waar we een drietal dagen verblijven en dan door het binnenland weer richting Perth. Een gebied met minder WiFi en verbinding. Jullie zien wel wanneer de verslagen weer online komen.

• 16 Mei 2023 - 17:02

Frits Spaans:

veel plezier en goede reis

• 16 Mei 2023 - 17:07

Marga:

Het is maar goed, dat Marja niet bang voor spinnen is! Hopelijk mag jij, Jan, weer gauw weer het water en de zon in.

Goede reis verder.

• 16 Mei 2023 - 18:44

Annelies GNW:

Ha Marja en Jan,

Dapper hoor Marja, die spin actie van jou.

Wigstaartarend opgezocht op wiki.

WOW!

Echt een Australiër zo te lezen.

Het snorkelen, daar ben ik wel een beetje jaloers om….

prachtig zeker?

Lekker genieten en duimen dat Jan weer snel mee kan doen.

Groetjes

Annelies

• 16 Mei 2023 - 19:08

Lucie :

Mooi verslag, we leven met jullie mee.

Hopelijk is de controle in orde en kunnen jullie verder genieten van jullie reis.

Groetjes van Lucie en Carolus