Dag 15 15-05-2023 - Reisverslag uit Exmouth, Australië van Jan en Marja - WaarBenJij.nu Dag 15 15-05-2023 - Reisverslag uit Exmouth, Australië van Jan en Marja - WaarBenJij.nu

Dag 15 15-05-2023

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan en Marja

15 Mei 2023 | Australië, Exmouth

Gelukkig, de medicatie die ik gisteren per infuus kreeg, blijkt effectief. De ontsteking lijkt tot rust te zijn gekomen: het warme onderbeen voelt weer normaal aan. De enorme (blauwe) plek zal nog wel wat tijd nodig hebben. Vanmorgen eerst bij de apotheek de nieuwe antibiotica gehaald, die ik de komende dagen nog moet slikken. Ik hoop dit deel snel te kunnen afsluiten. Dank voor alle meelevende reacties!

Vanmorgen zijn we alweer op pad geweest. Eerst naar de Vlamingh vuurtoren, op de punt van dit schiereiland. De toren is maar 15 meter hoog, niet echt speciaal zoals wij in Nederland wel gewend zijn. Vernoemd naar Willem de Vlamingh een VOC-schipper die de westkust van Australië in kaart heeft gebracht. Één van mijn voorvaderen van moederszijde is een De Vlaming, maar het zal geen familie zijn, want deze komt van Vlieland.

Verder hebben we een stukje langs de kust gereden en een strand bezocht waar in het juiste seizoen, de zeeschildpadden hun eieren leggen. Helaas is het nu niet dat seizoen, dus ook geen schildpadden.

Vanmiddag ben ik met de camper naar de reparatieservice geweest i.v.m. de koelkast. Zoals ik al vermoedde was de 2e accu van de camper, de ‘huishoudaccu’, aan vervanging toe. Een klusje van een kwartier, handtekening zetten en alles was geregeld.

• 15 Mei 2023 - 15:36

Frits Spaans:

Misschien was De Vlaming we; familie van mij.. Familie Spaans komt ook uit het zuiden. België en nog zuidelijker Frankrijk

Groet,

Frits

• 15 Mei 2023 - 16:56

Annelies Pieterse :

Ha Marja en Jan,

Hier GNW,

Vandaag via Mary nog eens gewezen op jullie Blog.

Zij vertelde mij van het “Spin avontuur “ al wandelend. Oei!

Goed om te lezen dat het tij is gekeerd en de antibiotica werkt.

Heb je de spin, de boosdoener, alsnog op de foto kunnen zetten? Groot ,klein ?

Ook gaf zij mij de tip om op de IPhone het blogadres te kopiëren.

En ja hoor nu lukte het wel.

Ik ga mijn Geografische kennis bijwerken en vind het leuk om af en toe mee te reizen via jullie blog.

Veel plezier en beterschap met het been Jan.

lentegroet( koud vandaag)

Annelies