Dag 9 09-05-2023 - Reisverslag uit Kalbarri, Australië van Jan en Marja - WaarBenJij.nu Dag 9 09-05-2023 - Reisverslag uit Kalbarri, Australië van Jan en Marja - WaarBenJij.nu

Dag 9 09-05-2023

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan en Marja

09 Mei 2023 | Australië, Kalbarri

Vlak voor de camping worden elke morgen om 09.00 uur de pelikanen gevoerd. Misschien wel leuk om even te gaan kijken was onze eerste gedachte. Op ons reisschema stond een bezoek aan het Kalbarri N.P. gepland: een paar uitkijkpunten en een wandelingetje. Maar toen we gisteravond nog eens de dag van vandaag doornamen bleek die 9 km wandeling toch van categorie 4. Alle wandelingen hier worden ingedeeld van 1 tot 5. Best wel een pittige wandeling dus en volgens onze reisadviseur echt een 10 waard. Op internet werd toch wel aangegeven dat het een tocht voor getrainde wandelaars was en ongeveer 3 tot 5 uur in beslag zou nemen. Daarnaast is ook de temperatuur een belangrijke factor. In het dal kon die sterk oplopen. Volgens de weerberichten zou het minder warm worden als gisteren, maar hoog in de twintig werd er toch wel voorspeld. Laat die pelikanen maar zitten, we gaan eerst die wandeling doen, was ons besluit. Voor achten verlieten we al de camping. Eerst naar ‘Natures Window’ een schitterde rotsformatie met een soort gat er in. Een mooie boog! Natuurlijk moest dat op de foto worden vastgelegd en we waren niet alleen. Kortom omstreeks 09.00 uur konden wij vanaf Natures Window eindelijk aan de wandeling beginnen.

Pittig was hij zeker, op en neer, klimmen over grote rotsblokken en over smalle richeltjes. Eerst boven de Murchison River, later er langs, kortom prachtig! Het pad stond uitstekend met paaltjes aan gegeven. Kortom het pad was zeker die 10 waard. Voor ons zeker in de top drie van mooiste wandelingen die wij gemaakt hebben. Maar de zon was best wel warm en die vliegennetjes om je hoofd waren hard nodig, maar zorgden niet voor enige verkoeling. Uiteindelijk kwamen we rond twaalven weer aan bij Natures Window. We waren behoorlijk vermoeid, maar ook wel trots dat wij dit hadden gedaan. Het was niet druk met wandelaars, maar wij waren toch verreweg de oudsten!

Hierna hebben wij nog een bezoekje gebracht aan de skywalk: een hoog boven de rivier uitstekend platform en daarna ook nog aan de Z-band Outlook. Allemaal mooi, maar het geeft toch minder voldoening als zo’n pittige wandeltocht.

Bijaankomst op de camping wachtte ons nog een verrassing: ons plekje was ingenomen door een andere camper. Ondanks de tafel en de stroomkabel die wij hadden laten staan/liggen. De eigenaren waren afwezig en ook bij de receptie wisten ze van niets: ze hadden zich ook niet gemeld. Gelukkig was er nog een ander plekje vrij op de bijna volledig bezette camping, dus hebben wij ons daar maar geïnstalleerd.Morgen hebben we een lange etappe voor de boeg.

PS: Wij vinden het altijd erg leuk om een reactie te ontvangen!

• 09 Mei 2023 - 14:53

Eric:

Super dat jullie je niet hebben laten afschrikken en de wandeling gewoon hebben gemaakt!!

• 09 Mei 2023 - 14:53

Eric:

• 09 Mei 2023 - 16:46

Frits Spaans:

[e-1f44d][e-1f44d] Goed gedaan ouwetjes [e-1f606]

• 09 Mei 2023 - 16:51

Marga En Marc:

Weer mooie verslagen Jan!

Gelukkig wandelen jullie vaak, dus zo'n flinke wandeling is voor jullie toch geen probleem!

Marja, wanneer komen de foto's?

Heb nog verl plezier!

groetjes Marc en Marga

• 09 Mei 2023 - 17:55

Lucie Van Den Hoef:

Wij zijn ook altijd benieuwd naar jullie reisverslagen.

Fijne voortzetting en heel veel mooie uitzichten.

Groet van Lucie en Carolus

• 10 Mei 2023 - 12:37

Trudy Huigen:

Goed gedaan hoor, maar had niet anders verwacht ! Jullie zijn ervaren wandelaars! Leuk weer om al de verslagen te lezen.

gr. Trudy

• 15 Mei 2023 - 15:55

Bert De Bles:

Hebben jullie die piraten nog aangesproken?