Dag 3 03-05-2023 - Reisverslag uit Fremantle, Australië van Jan en Marja - WaarBenJij.nu Dag 3 03-05-2023 - Reisverslag uit Fremantle, Australië van Jan en Marja - WaarBenJij.nu

Dag 3 03-05-2023

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan en Marja

03 Mei 2023 | Australië, Fremantle

Dag 3 03-05-2023

Nu de ergste vermoeidheid over was, begon de jetlag op te spelen. Wij hadden de grootste moeite om de slaap te vatten. Kort nadat we eindelijk in slaap waren gevallen,werden wealweer bruut door de wekker gewekt. Dit was wel een erg kort nachtje. Hopelijk trekt de jet lag weer snel weg.

Na het ontbijt met de bus naar de camperverhuurder. Een ritje van ongeveer een half uur met de bus. Gemakkelijk en comfortabel. We waren niet de enige die hun huurcamper kwamen ophalen. Dus rustig wachten op je beurt. Na enige tijd werd ons verteld dat onze camper nog niet klaar was en dat dat nog tenminste 2 a 3 uur zou vergen. We mochten een andere camper gebruiken om vast boodschappen te gaan doen en wij zouden een halve dag huur terugbetaald krijgen. Jammer, maar het is niet anders en wij vonden dat eenadequate oplossing.

Boodschappen is altijd de eerste activiteit, want je hebt toch de nodige

levensmiddelen nodig. In het nabijgelegen winkelcentrum was een mooie supermarkt, waar wij onze boodschappenkar hebben volgeladen. Even naar twaalven kregen we een telefoontje dat de camper klaarstond. Na het nodige papierwerk, werden ons de sleutels van een nette camperbus overhandigd door de nog onervaren medewerkster. Gelukkig voor ons is het niet de eerste keer dat we gaan kamperen en werden ons de nodige ontbrekende zaken, als toiletvloeistoffen, stoelen en een tafel op ons verzoek toch alsnog verstrekt. Alle begin is moeilijk! De instructiefilmpjes konden wij op internet raadplegen…..

Uiteindelijk zijn we na 14.00 uur vertrokken naar onze eerste camping bij Fremantle, aan de kust bij Perth. Niet meer dan 45 km rijden, maar wel aan de linkerzijde van de weg. Het is even wennen, zeker in het drukke stadsverkeer, maar gelukkig is de camper een automaat en hoef je niet met je linkerhand te schakelen. Zelfs de richtingaanwijzer zit voor ons aan de “goede kant” van het stuur. Dus dat valt ook weer mee. Zonder al te veel moeite vinden wij met behulp van de navigatie de camping. Het blijkt er drukker dan verwacht, na enig zoeken ,krijgen wij een plaatsje in een straatje dicht bij de ingang. Prima voor de komende twee nachten. Voor de eerste keer installeren wij ons en wordt het campertje ingericht.

Met enig puzzelen lukt ons dat wel!

Op de camping komt de ene na de andere caravan binnenrijden. Australischecaravans zien er anders uit dan Europese. Ze zien er veel rubuuster uit en staan hoger op hun wielen. Vaak zijn het zgn. tandemassers, getrokken forse terreinwagens met een V6 of V8 motor. Ook nieuw voor ons is een vouwcaravan die elektrisch wordt uitgevouwen. Een mover op een caravan is een gemak (ja, Frits ik weet het nog!) wat kennelijk Europees is, want hier zie ik ze allemaal tientallen keren heen en weer steken.

Oh ja, Zandvoort aan zee?? Nog geen idee, hebben nauwelijks iets van de omgeving gezien. Hier buiten het centrum van Fremantle lijkt allemaal erg mee te vallen.