Dag 3 Otavalo 06-10-2017 - Reisverslag uit Otavalo, Ecuador van Jan en Marja - WaarBenJij.nu Dag 3 Otavalo 06-10-2017 - Reisverslag uit Otavalo, Ecuador van Jan en Marja - WaarBenJij.nu

Dag 3 Otavalo 06-10-2017

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan en Marja

07 Oktober 2017 | Ecuador, Otavalo

Vandaag gingen we ongeveer 100 km in noordelijke richting naar Otavalo. We stonden keurig klaar om 09.30 uur, toen onze gids en chauffeur ons bij het hotel in Quito kwam ophalen. Hij begroette ons met een 'Goedemorgen' en bleek dus een Nederlander te zijn. Hij bracht ons vandaag naar onze volgende bestemming. Quito verlaten was ongeveer de halve reis. Ten eerste is de stad erg groot en bovendien gaat het erg traag door het drukke verkeer. Ik ben blij dat we niet besloten hebben zelf te rijden. Het verkeer is een gekkenhuis. Aan alle kanten in halen, toeteren, en plotseling van rijstrook veranderen zonder iets aan te geven. Inhalen gebeurd met een ware doodsverachting. Eenmaal buiten Quito ligt een schitterende autoweg, met tenminste 4 rijstroken waarop je prima kan doorrijden, maar de grote hoogteverschillen en vele haarspeldbochten, maken dat het nog niet echt snel gaat. In deze streek worden erg veel bloemen en met name veel rozen gekweekt, die via Nederland de hele wereld overgaan. In veel stalletjes probeert men 2de keus bloemen, niet geschikt voor de export, aan de man te brengen.
Na ruim 2 uur rijden kwamen we aan bij ons volgende hotel, gelegen midden in het oude centrum van Otavalo. Het hotel heeft een prima kamer met een mooi terras. Wij hebben even het centrum verkend en zijn daarna naar een condorpark met een roofvogelshow geweest. In het park waren grote volières met roofvogels en uilen. Niet echt speciaal, wel mooi waren de beide condors die men er hield. Enorme vogels die je van echt dichtbij kon zien. Enorme vogels met een gigantische spanwijdte. De roofvogelshow was helaas niets bijzonders. Al is het altijd leuk de vogels weer te fotograferen. 's Avonds heerlijk gegeten in een klein restaurantje, we waren de enige gasten die avond. Je ziet sowieso weinig toeristen hier: het seizoen was voorbij zo vertelde de gids. Morgen bezoeken we de grootste markt van Ecuador, grotendeels bestemd voor de toeristen. Wij gaan zien of de toeristen er morgen wel zijn.

• 07 Oktober 2017 - 10:40

Irma:

Leuk om weer te kunnen " meereizen " met jullie!

• 11 Oktober 2017 - 14:38

Jeannette M.:

Leuk om weer mee te reizen. Eigen fotoalbum ook weer even ter hand genomen. Ook wij waren naar die roofvogelshow, ooit opgezet door een Nederlander. De vogels hebben ze van Afifauna gekregen om de kinderen voorlichting te kunnen geven over de lokale vogels.