Dag 23 Puerto Villamil, Galapagos, 26-10-2017 - Reisverslag uit Puerto Villamil, Ecuador van Jan en Marja - WaarBenJij.nu Dag 23 Puerto Villamil, Galapagos, 26-10-2017 - Reisverslag uit Puerto Villamil, Ecuador van Jan en Marja - WaarBenJij.nu

Dag 23 Puerto Villamil, Galapagos, 26-10-2017

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan en Marja

27 Oktober 2017 | Ecuador, Puerto Villamil

Het ontbijt stond al om 06.30 uur klaar. Yoghurt met granola, vers fruit, roerei met wat toast, heerlijke pancakes, een lekker sapje en natuurlijk koffie. Wij zijn klaar voor de laatste excursie van deze reis. Dit moet de mooiste van allemaal worden. Een snorkelexcursie naar het gebied Los Tuneles. De Tunnels is een vulkanisch gebied langs de kustlijn. In de lavatunnels, die grotendeels zijn ingestort, staat nu water. Een prachtig gebied met bruggetjes, kanaaltjes, poeltjes en grotere meertjes. Een ongekend stukje natuurschoon met zeer helder water en veel vissen en dieren. Met een speedbootje ruim een uur varen, natuurlijk met hoge snelheid zodat je behoorlijk door elkaar werd geschud. Eenmaal in het gebied aangekomen, vergeet je dat snel en werd je gepakt door de schoonheid. De rotsen, afgewisseld met het helder blauwe water en grote cactussen. Onze grote vriend, de blauwvoetgent, zat keurig op zijn steen te poseren. Na de wandeling gingen we te water, met wetsuit, snorkel en flippers. Direct waren er al verschillende enorme zeeschildpadden, die onderwater zich te goed deden aan de algen op de rotsen. Prachtige vissen, een paar roggen en uiteindelijk ook de haaien. Witpuntrifhaaien tot 2 meter lang, die vlak langs je zwemmen. Zelfs kon de gids ons enkele zeepaardjes laten zien, die onderwater nauwelijks te onderscheiden aan enkele takken 'hingen'. Erg indrukwekkend en volop genieten. Je krijgt er geen genoeg van, maar ondanks het wetsuit krijg je het, na meer dan een uur, toch koud. Weer aan boord, kregen we een eenvoudige lunch en voeren we terug naar Puerto Villamil. In het dorpje hebben we nog even wat rond gelopen en het (land-)schildpaddencentrum bekeken. In een klein meertje stonden nog wat prachtige flamingo's.
Voor onze bungalow nog even genieten van de zee en het strand. Het zit er weer op. Morgen vliegen we weer naar huis. Jammer, maar naar huis gaan is ook altijd weer fijn. Zeker na een schitterende reis.
PS: het internet was hier zo traag, dat het uploaden van foto's helaas niet mogelijk was. Benieuwd? We laten ze, eenmaal thuis, graag zien.

• 27 Oktober 2017 - 00:48

Eric:

Ik meld mij alvast aan om de foto's te komen bekijken! Goede vlucht!

• 27 Oktober 2017 - 01:02

Laura:

Goede en veilige vlucht terug naar huis.

• 27 Oktober 2017 - 09:33

Marga:

Bedankt voor jullie mooie verhalen! Weer top gedaan!

• 01 November 2017 - 21:40

Trudy:

Heb weer genoten van de uitgebreide verhalen, super reis!