Dag 22 Puerto Villamil, Galapagos, 25-10-2017 - Reisverslag uit Puerto Villamil, Ecuador van Jan en Marja - WaarBenJij.nu Dag 22 Puerto Villamil, Galapagos, 25-10-2017 - Reisverslag uit Puerto Villamil, Ecuador van Jan en Marja - WaarBenJij.nu

Dag 22 Puerto Villamil, Galapagos, 25-10-2017

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan en Marja

26 Oktober 2017 | Ecuador, Puerto Villamil

Vroeg op gestaan. Om 06.30 uur moesten wij op de pier staan om de boot naar Isla Isabela te nemen. Op de pier was het behoorlijk druk, kennelijk vertrekken alle boten naar de andere eilanden vroeg. We werden met een klein bootje, een watertaxi, naar een iets groter bootje gebracht. Je zou verwachten dat er een redelijk grote veerdienst tussen de eilanden zou varen, maar dit is anders: er varen verschillende betrekkelijk kleine scheepjes. De boot waar wij op mochten, was zo'n 10 a 12 meter lang en bood plaats aan ongeveer 20 passagiers. Toen alle passagiers aanwezig waren, werd er volle vaart richting Isabela gezet. Comfortabel is anders: het schip stampte, rolde en slingerde alle kanten op. Staan is niet mogelijk, je wordt geheid alle kanten op geslingerd. Gelukkig hadden wij geen last van zeeziekte.
In Puerto Villamil werden we aan land gezet. Een klein rustig plaatsje aan het strand met mooie witte stranden en palmbomen. Veel minder toeristisch dan Puerto Ayora op Santa Cruz. Ons hotel is gelegen aan het strand en onze grote kamer kijkt direct uit op zee. Wij hadden de tijd om het plaatsje een beetje te verkennen en te lunchen. Om 14.30 uur werden wij opgehaald om in de directe omgeving een wandelingetje en een snorkeltocht te maken. I.v.m. de temperatuur van het water werden ons toch wetsuits geadviseerd. Tijdens de wandeling zagen wij weer enkele zeeleeuwen, veel zeeleguanen en enkele tientallen witpunthaaien, van ongeveer 1 a 1 1/2 meter. De snorkeltocht was erg mooi en we zagen weer zeeschildpadden, verschillende soorten roggen en vele tropische vissen in de mooiste kleuren. De Haaien zijn we helaas niet tegen gekomen. Het zicht had beter gekund, maar we hebben weer genoten. De dag hebben we afgesloten met een diner in het eigen hotel. Morgen gaan we naar een van de mooiste snorkel en duiklocaties van de wereld (Los Tuneles) , zo zegt de reisgids.