Dag 2 Quito 05-10-2017 - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Jan en Marja - WaarBenJij.nu Dag 2 Quito 05-10-2017 - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Jan en Marja - WaarBenJij.nu

Dag 2 Quito 05-10-2017

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan en Marja

06 Oktober 2017 | Ecuador, Quito

Vanmorgen natuurlijk berevroeg wakker. Door het tijdsverschil waren wij natuurlijk erg vroeg gaan slapen. Om 06.00 uur heerlijk gedoucht en om 07.00 uur als eersten aan het ontbijt. Heerlijk met vers fruit, een onduidelijke maar erg lekkere vruchtensap, en natuurlijk veel koffie. Kortom een uitstekend ontbijt. De bewolking trok al snel op en de zon begon te schijnen. Heerlijk zijn we door de stad gaan slenteren. Rustig aan, want het kan erg steil zijn. De hele oude binnenstad staat vol met kerken en kloosters. Door de smalle straatjes rijden veel bussen en taxi's, die grote donkere wolken met uitlaatgassen produceren. Op elke kruising staat een verkeersregelaar, ook al staan er verkeerslichten, die veel en hard fluitend het verkeer een beetje gaande proberen te houden. Overigens zijn die verkeersregelaars niet alleen, er is volop lokale-, nationale- en toeristenpolitie. Bij het regeringspaleis ook nog eens militaire politie en leden van de militaire erewacht. Kortom ze staan op elke hoek van de straat, op crossmotoren, op Segways en in auto's. Geen enkele reden om je onveilig te voelen. Eigenlijk het enige wat je ze ziet doen is heel vriendelijk, maar veel fluitend, de vele straatventers een beetje van de pleinen sturen. Overigens voor elke toerist zijn er ten minste 20 straatventers: fruit, loten, shawls, kleding, kinderslabbetjes, snoep, bloemen, schepijs (gewoon los in een bak), alles proberen ze op straat te verkopen, zelfs toiletrollen, overigens zonder echt opdringerig te worden. Heerlijk om dit op enige afstand te aanschouwen. Quito is een enorme stad, gelegen op en tussen verschillende heuvels, waartegen kleurrijke huizen zijn gebouwd. Rond een uur of twee zijn wij weer naar ons B&B gelopen, ruim op tijd voor het onweer tussen de heuvels losbarstte. Na dat de stad weer was schoongespoeld, zijn lekker uit eten geweest. Het nationale gerecht: gegrilde cavia, hebben we nog maar even afgeslagen. Gaan we dat nog eten deze reis?

• 06 Oktober 2017 - 15:44

Marga: