Dag 4 Mindo 07-10-2017 - Reisverslag uit Otavalo, Ecuador van Jan en Marja - WaarBenJij.nu Dag 4 Mindo 07-10-2017 - Reisverslag uit Otavalo, Ecuador van Jan en Marja - WaarBenJij.nu

Dag 4 Mindo 07-10-2017

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan en Marja

08 Oktober 2017 | Ecuador, Otavalo

Nog voor het ontbijt zijn wij vanmorgen naar de lokale veemarkt geweest. Niet om iets te kopen, maar om gewoon mensen te kijken. Zaterdag is de marktdag in Otavalo. Het schijnt, volgens de reisgids, een van de grootste markten van zuid-Amerika te zijn. Uit de gehele regio komt men er inkopen doen. Toeristen, maar zeker ook lokalen.

Om 06.00 uur wordt het vee per (vracht-)auto aan gevoerd, maar ook komt men lopend met een koe, varken of schaap naar de markt. Het marktterrein is duidelijk verdeeld in drie gedeelten, runderen, varkens en kleinvee, zoals kippen, kuikens en cavia's. De lokalen verkopen er hun stierkalf of varken en kopen weer wat jongvee. Alles gaat heel gemoedelijk en men gaat heel geduldig met het vee om. Prachtig al die lokalen te observeren, de vrouwen vaak nog in traditionele kleding. Via het centrum zijn we terug naar ons hotel gelopen, daar werd de reguliere markt inmiddels opgebouwd. Gedeeltelijk voor toeristen die hun souvenirs kunnen kopen maar ook zeker voor de lokalen. Bij het hotel ontbeten en daarna weer terug de markt op. Ik kan mij niet herinneren ergens zo'n grote markt te hebben gezien. Het gehele centrum staat vol met kramen.
Marja heeft wat souvenirs ingekocht, niet te groot, want we moeten alles nog 'meeslepen'.
Omstreeks 12.00 uur kwam onze Nederlandse gids ons weer ophalen voor de tocht naar Mindo. Niet via de geasfalteerde autoweg, maar via de grotendeels onverharde weg door de Intag-vallei. Een schitterende route dwars een een prachtig tropisch bos. Omstreeks 17.00 uur kwamen wij aan in Mindo, een klein dorpje gelegen in het nevelwoud. We slapen op de eerste etage van een houten huisje met balcon. Vrij simpel maar voorzien van goed sanitair en overige gemakken. 'S avonds in het dorp een heerlijke steak gegeten. Morgen weer vroeg op.

• 08 Oktober 2017 - 14:37

Erik:

Zojuist samen de eerste vier dagen gelezen. Klinkt weer mooi. Vergeet niet de wandelende takken te fotograferen!
    Mieke, Moe en Erik

• 08 Oktober 2017 - 23:02

Valerie:

Was dat dan een cavia steak?

• 09 Oktober 2017 - 14:24

Nancy:

Is die middelste foto van een vrouw in traditionele kleding? Grappig dat je zo'n ander beeld kunt hebben van tevoren... have fun in the jungle zo!