Dag 12 12-05-2023 - Reisverslag uit Carnarvon, Australië van Jan en Marja - WaarBenJij.nu Dag 12 12-05-2023 - Reisverslag uit Carnarvon, Australië van Jan en Marja - WaarBenJij.nu

Dag 12 12-05-2023

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan en Marja

12 Mei 2023 | Australië, Carnarvon

Vandaag hoefden we niet zo ver te reizen en dus de wekker werd niet gezet. Op het gebruikelijk tijdstip werden we gewoon wakker. Gisteravond hadden we besproken dat we niet zoveel contact met de locals hadden. Slechts op camping in Kalbarri hadden we wat meer met de Australische buurman gesproken. Dot komt natuurlijk van twee kanten, dus wij moesten ook wat vaker het gesprek aan gaan.

Vannacht had ik last van één van de insectenbeten op mijn onderbeen. Tijdens de ochtend kreeg ik steeds meer last.

Ook was het mij opgevallen dat de koelkast het niet deed op de accu van de auto. Problemen met koelkasten, blijven mij achtervolgen. Ik had ze al in Amerika en ook met de eigen caravan. Kortom we hadden het e.e.a. te regelen. In het plaatsje Carnarvon, hadden we weer bereik en konden we wat gaan bellen. Eerst zijn we naar een drogist gegaan en die adviseerde een zalfje tegen de jeuk en pijn. Ook adviseerde hij naar een huisarts te gaan als de klachten aanhielden. Nu is het vandaag vrijdag en zitten we voor het weekend.Nu zal het hier ook wel lastig zijn om een huisarts in het weekend te spreken te krijgen. Een aardige vrouw op het terras bevestigde ons dat ook. Daarom maar direct doorgegaan naar een Medical center. Daar konden een halfuurtje later al terecht. De arts was onverbiddelijk: direct aan een antibioticakuur en nog een stevige ook. Verder las hij mij de les dat je tijdens het kamperen broeken met lange pijpen moest dragen, shirts met lange mouwen en een muggenspray moest opdoen. Eerlijk gezegd loopt iedereen hier in een korte broek, maar de man heeft gelijk. Wel even contant afrekenen bij de balie, maar dat komt thuis wel weer in orde. De antibiotica was snel gehaald en de eerste pil ingenomen. Gelukkig zijn we direct naar een huisarts gegaan, want de plek werd snel slechter.

Voor de koelkast hebben we contact opgenomen met Apollo, onze verhuurder. Wij kregen direct een link door gestuurd per SMS, helaas over de verkeerde koelkast. Na veel goed bedoelde adviezen is er maandag een afspraak gemaakt in Exmouth bij een reparateur. De exacte gegevens zal ik nog ontvangen…. Tot die tijd mogen we ons op kosten van Apollo behelpen met een koelbox en ijs. Voor vanavond hebben we maar een camping gekozen met elektriciteit, aan de andere zijde van de weg bij het Minilya Roadhouse Want een koud biertje wil ik niet missen. Overigens was het hier vanmiddag zeer warm, de temperaturen liepen op tot meer dan 33 graden C.

Daar zit je dan met eenbroek met lange pijpen, shirt met lange mouwen en een vliegennetje om je hoofd. Een Australische medekampeerder kwam nog een praatje maken van bijna drie kwartier. Vandaag meer dan genoeg locals gesproken dus.

Morgen maar een kort tochtje naar Coral Bay.

• 12 Mei 2023 - 15:17

Frits Spaans:

Sterkte Jan. niet krabben dan wordt het meesteal erger.

Groetjes, Frits

• 12 Mei 2023 - 16:56

Marga En Marc:

Mooi verslag , wel jammer van die kriebel!

Sterkte!

• 12 Mei 2023 - 19:20

Carolus:

Jan sterkte, hopelijk gaan de gevolgen van de beet gauw over. Nog veel camper en reisplezier, uiteraard met een binnenkort werkende koelkast op de accu. gr. Carolus en Lucie

• 15 Mei 2023 - 16:08

Bert:

Ja Jan en Marja: lange broek en hemd met mouwen! eric had het nog zo gezegd. hopen dat de jeuk snel over gaat!