Dag 4 Kuching 10-09-2018 - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Jan en Marja - WaarBenJij.nu Dag 4 Kuching 10-09-2018 - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Jan en Marja - WaarBenJij.nu

Dag 4 Kuching 10-09-2018

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan en Marja

10 September 2018 | Maleisië, Kuching

Vanmorgen ging om 06.00 uur de wekker, wij wilden bij zonsopgang in het park rondwandelen in de hoop nog wat dieren te zien.
Deze nacht hadden we prima geslapen, ondanks de wat primitieve omstandigheden.
Door de draaiende ventilator, leek het minder warm dan het was. De dieren waren ook vroeg op en al op zoek naar wat eten. De wilde zwijnen scharrelen overal rond op zoek naar wat afval. Ook de langstaart makaken, kleine, maar zeer brutale apen, zijn al op strooptocht. Ze slaan geen vuilnisbak over en schromen niet wat onder je handen vandaan te stelen. Als een ware gangster loopt er een rond, met slechts een oog. Ook een paar varanen kwamen de zon opzoeken. Deze soort was toch ook al 50 cm lang. De groene viper (addertje) lag op zijn plekje in een struik te wachten tot er een hapje voorbij komt. Ze liggen opgerold en verscholen tussen de groene bladeren. Zeer giftig, maar erg 'passief'.
Het lukt ons niet bijzondere vogels te spotten, de meeste zitten hoog in de bomen en zijn vaak onopvallend van kleur. Na een eenvoudig ontbijt zijn we weer met onze gids gaan wandelen. Een smal pad met veel klim en klauterpartijen door het dikke oerwoud naar het Paku-strandje. Daarna via dezelfde route weer terug. Op het populaire pad, kwamen we op de terugweg de dagjesmensen tegen, die zo rond 11.00 uur weer in het park aankomen. Ook de neusapen zijn weer van de partij en zitten bijna de gehele dag bladeren en vruchten te eten. Nadat we onze spullen hebben ingepakt, nog wat geluncht en samen een korte wandeling gemaakt voordat we weer met de boot en auto naar Kuching zijn gebracht. Daar weer heerlijk gegeten op het dak van de parkeergarage.

• 10 September 2018 - 14:27

Harold:

Volgens mij hebben jullie het wel naar de zin! Die varanen zijn overigens gestoofd erg lekker! De kreeften in de flesjes zijn ook een aanrader. De garage was blijkbaar een goede tip! Hoe overleven jullie de aziatische verkeerschaos?

• 11 September 2018 - 06:44

Tante Lijntje:

Erg leuk om te lezen ,wens jullie nog een prachtige tijd toe!!!!!!!!!!!!!11

• 11 September 2018 - 10:37

Marinne:

Wat maken jullie weer een boeiende reis.Lees met veel plezier jullie mooi geschreven verhalen.Geniet etvan luitjes.Gr.