Dag 30 30-05-2023 - Reisverslag uit Katherine, Australië van Jan en Marja - WaarBenJij.nu Dag 30 30-05-2023 - Reisverslag uit Katherine, Australië van Jan en Marja - WaarBenJij.nu

Dag 30 30-05-2023

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan en Marja

30 Mei 2023 | Australië, Katherine

De tijd vliegt hier werkelijk voorbij. Nog één week en dan stappen we alweer in het vliegtuig naar huis. Vandaag rijden we naar Katherine en pakken we onze oorspronkelijk geplande route weer op.

Vanmorgen hebben we eerst nog even onze prepaid telefoonkaarten verlengd en digitaal onze toegangspas voor Kakadu N.P. aangeschaft. Altijd weer spannend of het zal lukken, maar zowaar beiden zonder enig probleem gefixt. Vanmorgen ook uitgebreid staan kletsen met allerlei medekampeerders. Die Australiërs houden wel van een kletspraatje en zijn erg vriendelijk en informeel. Iedereen is gelijk “mate” of “love”. Als ze je naam vragen, bedoelen ze ook je voornaam en niet je familienaam. Ook gebruiken ze graag afkortingen zoals veggies voor vegetables, brekkies voor breakfast, en mossies voor mosquito’s. Ze knauwen er stevig op los en als ze enthousiast worden, zijn ze bijna niet meer te volgen. Velen hebben ooit Europa bezocht, vaak op zoek naar hun roots. Vaak krijgen wij hier dan ook de vraag of wij hier ook op familiebezoek zijn. Veel van de Aussies zijn, ook naar onze begrippen, erg lang op vakantie: een half jaar is hier toch wel het minimum.

In Katherine aangekomen gaan we boodschappen doen en een excursie voor morgen boeken. Begin van de middag gaan we naar onze camping voor vannacht, een luxe straatjescamping, groot en ruim opgezet in een parkachtige omgeving. In de namiddag lopen we naar de Katherine Hot Springs. Natuurlijke warmwaterbronnen, waarin je heerlijk kan badderen. Het water stroomt uit een natuurlijke bron, van ongeveer 32 graden, in een aantal kleine bassins. Er zijn meerdere bezoekers, maar het is zeker niet druk en dat terwijl het geheel gratis en voor niets is.

Dat spreekt ons Hollanders natuurlijk wel aan! [e-1f600][e-1f600]

• 30 Mei 2023 - 16:07

Lucie:

Al heel wat gezien, zeker gaat de tijd snel.

Toch nog genieten van jullie dagen.

Groet van Lucie

• 30 Mei 2023 - 16:25

Frits Spaans:

Jullie zitten in een gebied waarop op google earth meer foto's staan. Prachtig

Groet Frits