Dag 11 Uis 14-5-2016 - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Jan en Marja - WaarBenJij.nu Dag 11 Uis 14-5-2016 - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Jan en Marja - WaarBenJij.nu

Dag 11 Uis 14-5-2016

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan en Marja

14 Mei 2016 | Namibië, Swakopmund

De zonsopkomst was schitterend tussen de rotsen van de Spitzkoppe. De eerste toeristen waren al vroeg bij ons plekje om de 'brug' te fotograferen. Wat we hier voor het eerst zagen, was dat er mensen ook met een drone opnamen maken. Filmen met een drone geeft natuurlijk nog mooiere opnamen om dat je vanuit elke positie kan filmen. Nadeel is natuurlijk wel dat die dingen geluid maken en de anders zo serene rust verstoren. De Franse 'piloot' excuseerde zich netjes voor het lawaai en vertelde dat hij de opnames professioneel maakte. Gelukkig duurde het niet al te lang en konden wij er ook nog rustig van genieten. Daarna zijn wij doorgereden naar de volgende rotsformatie in de woestijn de Brandberg. Vroeger werd hier tin en wolfraam gewonnen, maar door de recessie was dat niet meer rendabel. Diepe gaten en enorme puinbergen zijn nu bij het dorpje Uis achtergebleven. Wij zijn nog even naar de Brandberg gereden en hebben daar met een (verplichte) gids een wandeling gemaakt naar de beroemde rotstekeningen The White Lady. Na een uurtje stevig wandelen kwamen we bij de tekeningen aan. Ze zijn voor het eerst gevonden in 1916 en zouden vele duizenden jaren oud moeten zijn. Ooit aangebracht door rondtrekkende San. Tja, wat moet ik er van vinden.... Sommige worden er lyrisch van, mij zegt het niet zoveel. Onderweg zagen we nog enkele volledig gesloopte bomen. Het werk van de woestijnolifanten, die hier rondtrekken in bepaalde seizoenen en de bladeren en bast van de bomen eten. Ze zitten nu noordelijker. We hopen ze daar nog wel te zien. Na deze stevige wandeltocht zijn we terug naar Uis gereden om te overnachten in het Brandberg Rest Camp, ooit een mooie camping, maar nu nog vergane glorie met veel achterstallig onderhoud. Voldoende voor 1 nacht. Ze hebben wel wifi dus we kunnen de verslagen weer verzenden. Het uploaden van foto's gaat nog erg moeilijk, meestal zijn de bestanden te groot. Daarvoor zullen jullie nog even geduld moeten hebben.

• 15 Mei 2016 - 11:58

Eric:

Ik ben zooooo benieuwd naar de foto's! Schaffen jullie zelf ook nog een droontje aan ? :)
    Twijfelfontein moet je nu niet overslaan omdat je naar de White Lady bent gegaan hoor!

• 16 Mei 2016 - 07:25

Tante Lijntje:

erg leuk om jullie reisverslagen te lezen .

• 16 Mei 2016 - 13:02

Marga:

Jullie verhalen zijn erg goed en leuk om er een beetje bij te zijn!
    Geniet nog maar flink.

• 16 Mei 2016 - 14:28

Anneke:

Afrika is echt een land vol tegenstellingen! Leuk om te lezen hoeveel verschillende ervaringen julli daar opdoen! Enerzijds die eindeloze, soms dorre vlaktes, met "naakte" bomen, anderzijds die luxe ressorts. Ik vind de foto's echt schitterend. Ben benieuwd naar de foto's die nog komen gaan.

• 17 Mei 2016 - 22:10

Broer Erik:

Maak eens een foto van zo'n drone boven de beesten, hangen ze er vlak boven?
    Veel plezier nog daar!