Dag 3: Little Finland (28-4-2014) - Reisverslag uit Mesquite, Verenigde Staten van Jan en Marja - WaarBenJij.nu Dag 3: Little Finland (28-4-2014) - Reisverslag uit Mesquite, Verenigde Staten van Jan en Marja - WaarBenJij.nu

Dag 3: Little Finland (28-4-2014)

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan en Marja

30 April 2014 | Verenigde Staten, Mesquite

Na een stevig ontbijt op pad gegaan om de eerste 4WD tocht te maken. Best wel spannend, want wat moet je verwachten? Eerst een rustige route langs Lake Mead, een stukje interstate en dan moet het gaan gebeuren. Ongeveer 25 mijl de woestijn in naar een gebied dat ze Little Finland noemen. het eerste stuk lijkt erg mee te vallen. Plotseling duikt er een bord op met een ernstige waarschuwing: Na dit bord is er niets interessants te zien, anders dan lekke banden en oververhitte motoren. Uhhhhh? Wat kan dit worden? De weg valt wel mee, maar dan wordt het toch lastiger. Na Devils Trought, een enorm gat in de aarde, wordt het smal en met losse keien. Uiteindelijk komen we bij het laatste stukje door een wash, een droge rivierbedding, maar dat gaat prima. Eigenlijk zonder probleem komen we bij de bestemming aan een schitterende rotswand, midden in de woestijn. Daar onze tentjes opgezet en daarna, tijdens Marja's gouden uurtje, de schitterende rotsformaties bekeken en uiteraard gefotografeerd. Echt onbeschrijfelijk, in de meest letterlijk zin van het woord. De wind en het water hebben de meest grillige vormen uitgesleten. Ik hoop dat Marja foto's het duidelijk kunnen maken. Echt schitterend en dan zal het toch wel druk zijn? We zijn er volkomen alleen! 'S Avonds een heerlijk BBQ en een lekker kampvuurtje. Glaasje wijn er bij, genieten onder een prachtige sterrenhemel. En dat bord, vast van iemand die dit mooie plekje exclusief voor zich zelf wilde houden.