Dag 20 San Pedro de Atacama 21-11-2022 - Reisverslag uit San Pedro de Atacama, Chili van Jan en Marja - WaarBenJij.nu Dag 20 San Pedro de Atacama 21-11-2022 - Reisverslag uit San Pedro de Atacama, Chili van Jan en Marja - WaarBenJij.nu

Dag 20 San Pedro de Atacama 21-11-2022

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan en Marja

22 November 2022 | Chili, San Pedro de Atacama

Vandaag niet vroeg uit je bed! Heerlijk op ons gemakje genoten van het ontbijt. Daarna zijn we het dorpje nog even door gelopen. San Pedro is best wel toeristisch, maar op een gezellige manier. De ‘hoofdstraat’ is grotendeels nog onverhard en de pandjes erlangs zijn allemaal laagbouw. Het straalt nog een authentieke sfeer uit. Veel kleine souvernierwinkeltjes, waarin je rustig kan rondkijken zonder dat ze gelijk opdringerig worden. Daarnaast veel kleine toeroperators die allerlei excursies verkopen. Uiteraard veel horeca en stalletjes van sieraden makers, maar alles heerlijk relaxt. Op het terras een heerlijke verse ananassap gedronken en aan de praat geraakt met een paar Nederlanders. Eigenlijk zijn we die niet veel tegen gekomen. Wel hoor je hier veel Fransen en Brazilianen. Maar zo even je reiservaringen met een ander Nederlands stel delen is altijd gezellig.

Vanmiddag speelde het Nederlands elftal zijn eerste wedstrijd op het WK. Wij hadden een soort sport en rock café gevonden, waar de televisie aanstond en de wedstrijden liet zien. Tot onze verbazing liep het café snel vol met Nederlanders. De wedstrijd was moeizaam en wij konden hem niet uitkijken omdat we onze laatste excursie gingen maken. Omdat het lang duurde voordat we werden opgepikt, konden we de wedstrijd verder via een liveblog op de WiFi volgen. Toch nog een onverwachte 2-0 overwinning.

De excursie ging naar de Valle de la Luna, een mooie vallei met een echt maanlandschap. Prachtige rotsen, maar de groepsexcursie maakte dat het ons wat tegenviel. Wij hebben toch een wat andere belangstelling dan de meeste toeristen en ja, dat fotograferen kost wat meer tijd. Daarna nog een zonsondergang op een mooie uitstekende rots. Prachtig! Na thuiskomst nog snel wat eten, douchen en de koffers pakken. Morgen reizen we naar Santiago de Chili en worden we al weer vroeg opgehaald.

• 22 November 2022 - 09:04

Carolus En Lucie:

Jan bedankt voor de beeldende wijze waarop je je dagelijkse verslag hebt geschreven. We wensen jullie nog een paar mooie laatste dagen en uiteraard een goede terugreis. Groeten van Lucie en Carolus