Dag 21 Voorschoten 27-09-2018 - Reisverslag uit Voorschoten, Nederland van Jan en Marja - WaarBenJij.nu Dag 21 Voorschoten 27-09-2018 - Reisverslag uit Voorschoten, Nederland van Jan en Marja - WaarBenJij.nu

Dag 21 Voorschoten 27-09-2018

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan en Marja

30 September 2018 | Nederland, Voorschoten

De laatste dag, vanavond vliegen we weer naar huis. Maar vandaag nog even rondkijken in Kuala Lumpur. Wij willen nog even rondkijken in het oude Chinatown. Wij rijden er naar toe met de hop on hop off-bus. Een toeristenbus die een rondje door de stad rijdt en waar je naar believen kan op- en afstappen. Leek ons wel praktisch.
Chinatown was wat je er van kan verwachten. Veel oude nauwe straatjes, veel lampionnetjes, veel imitatieproducten en veel restaurantjes. Op een nauwe kruipdoor/sluipdoormarkt werd van alles verkocht, levende kippen worden ter plaatse geslacht. Verser kan niet. In de buurt nog een zeer kleurrijke hindoetempel bezocht en daarna weer op de bus gehopt. In een parkachtig gedeelte, zijn we nog even in het vogelpark gaan kijken. In enorme volières vliegen allerlei vogels rond. Op zich een aardig park, maar ik zie ze liever in de natuur rondvliegen.
Inmiddels begon het weer te betrekken en dreigde er onweer. Snel weer in de bus gestapt om naar ons hotel te gaan. We waren net op tijd voor een enorme hoosbui losbarstte. De bus liep vervolgens vast in het verkeer, waardoor we nauwelijks verder kwamen. Uiteindelijk zijn we maar weer gaan lopen, want dit schoot voor geen meter op.
In het hotel onze zaakjes gepakt en klaargemaakt voor de vlucht naar Amsterdam. De taxichauffeur was precies op tijd om ons naar het vliegveld te brengen, maar het aanhoudende verkeersinfarct in de binnenstad van KL, maakte dat we ruim een half uur later dan gepland op de luchthaven waren. Het plan om op de luchthaven rustig het diner te gebruiken, werd omgezet in een snelle snack. Een rustige vlucht naar huis volgde.
Onze reis naar Maleisië zit er al weer op. Een prachtig schoon land met vriendelijke mensen, lekker eten, mooie natuur en prachtige dieren. De steden hebben niet zo onze voorkeur, maar waren interessanter dan we vooraf verwacht hadden.
Kortom het was weer een prachtige reis.

• 16 Oktober 2018 - 21:32

Eric:

Met terugwerkende kracht (zelf net thuisgekomen uit de USA) jullie verslag met plezier gelezen! Dat wordt weer een avondje foto's kijken!