Dag 1 Kuching 07-09-2018 - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Jan en Marja - WaarBenJij.nu Dag 1 Kuching 07-09-2018 - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Jan en Marja - WaarBenJij.nu

Dag 1 Kuching 07-09-2018

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan en Marja

08 September 2018 | Maleisië, Kuching

Normaal is de eerste dag gewoon een lange reisdag in een vliegtuig, waarover weinig te vertellen valt. Nu liep dat iets anders. Natuurlijk was het eerste gedeelte een lange vlucht vanaf Amsterdam naar Kuala Lumpur. Mijn vader had ons naar Schiphol gebracht, zodat we ruimschoots op tijd waren. Onze nationale trots, had wat vertraging. Er was een storing bij de vluchtleiders in Europa, waardoor ons vertrek 3 kwartier werd uitgesteld. Marja's trucje lukte opnieuw: een stoel aan het raampje en een aan het gangpad reserveren, de middenstoel vrijlatend, in de hoop dat er niemand tussen wil kruipen. Wij hadden dus weer alle ruimte. De steward voorzag ons van een paar lekkere flesjes wijn, zodat we snel indommelden. Na een wat klein ontbijtje, naderde KL al snel. KL heeft een enorme luchthaven met verschillende terminals, verbonden met een treintje. In de hoofdterminal konden wij onze bagage oppakken bij de bagageband, maar dat was wachten, wachten en wachten.....
De tijd verstreek en onze koffers bleven weg. Uiteindelijk een vriendelijke vrouw aangesproken met de mededeling dat onze aansluitende vlucht in gevaar kwam. Zij noteerde de nummers van onze vouchers met de mededeling dat zij ze wel zou doorsturen...... wij snel naar de terminal voor domestic flights. Via immigration, naar de check in, waar een lange rij stond. Al met al waren we te laat: het inchecken voor onze vlucht was al gesloten! Via de informatiebalie, naar de volgende balie, waar we nieuwe tickets konden kopen. Oeps, dat is een hele onverwachte uitgave.
Ongeveer vier uur later konden we alsnog naar Kuching vliegen.
Alle tijd dus, maar onze koffers konden wij die nu wel mee krijgen? Na weer een lange rij bij de incheck, via de security naar de bagageafhandeling. Ja daar stonden onze koffers in een gangetje. Wij konden ze gelijk mee krijgen, gelukkig niet weer via alle instanties, maar nu achterom. Aangekomen in Kuching ging alles voorspoedig en stonden we al redelijk snel, maar vele uren later dan gepland, in ons hotel.

• 08 September 2018 - 05:22

Laura:

Een heel fijne vakantie gewenst!

• 08 September 2018 - 06:11

Marga:

Je eerste grote avontuur in ieder geval al beleefd!
    Vanaf nu, fijne vakantie!

• 10 September 2018 - 09:03

Valerie:

Spannende momenten op dag 1 van jullie vakantie. Dat lijkt me helemaal niks en ook nog die Oeps! Kan nu alleen maar beter gaan, veel plezier verder.