Dag 14 Palmwag 17-5-2016 - Reisverslag uit Sesfontein, Namibië van Jan en Marja - WaarBenJij.nu Dag 14 Palmwag 17-5-2016 - Reisverslag uit Sesfontein, Namibië van Jan en Marja - WaarBenJij.nu

Dag 14 Palmwag 17-5-2016

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan en Marja

17 Mei 2016 | Namibië, Sesfontein

Vanmorgen werden wij wakker door de campingbeheerder die onze warmwatervoorziening kwam opstoken. Op ons gemakje ontbeten en de spullen in gepakt. Bij de Manchester United shop nog enkele dingen ingekocht. De medewerkster wilde graag op de foto en vroeg ons een exemplaar per post naar haar te sturen. Even later moest zij nog een keer met haar moeder en grootmoeder op de foto. Meestal mag je mensen fotograferen als je een kleine vergoeding geeft. Bij verschillende kleine winkeltjes, wat kleine inkopen gedaan, soms alleen om binnen te kijken en een praatje te maken. Bij een onooglijk, bouwvallig bakkerijtje een broodje gekocht. Heerlijk vers en erg smakelijk. In de reisgids stond vermeld dat er idyllisch watervalletje in buurt van het dorpje Wasserquelle moest zijn, maar dat de weg er naar toe zeer slecht was. Nu is 6 km niet zover rijden dus toch maar eens geprobeerd. Tussen de lemen hutjes door, niet altijd even duidelijk wat de 'doorgaande' weg is. Uit de huisjes komen de kinderen aangerend, bedelend om wat snoep of geld. Aan de uitstallinkjes met toeristensouveniers merken we dat nog op het goede pad zitten. Na ruim een kwartier, staan we inderdaad bij de schitterende Ongongowaterval. Absoluut niet de Victoriawatervallen, maar een kleine hoeveelheid water valt ongeveer een meter of 4 in een kleine poel. In de poel kan gezwommen worden en er is een eenvoudige camping omheen. Voor hen die ook van Eric-campings houden een aanrader. Wij gaan door richting Palmwag, waar wij bij de lodge (nu met camping!) een mooie plek hebben gereserveerd. Onderweg stoppen wij om van het uitzicht te genieten en zowaar, bijna niet met het blote oog te onderscheiden, ontdekken we op enkele kilometers afstand een giraf. Zelfs met de telelens te ver om een leuke foto te maken. Buiten Etosha NP leven nog maar weinig grote wilde dieren. De olifanten, zwarte neushoorns en giraffen zijn er bedreigd. Springbokken, zebra's en in het zuiden de gemsbokken zijn er nog wel talrijk. Vanuit de lodge gaan we morgenochtend een wildrive maken. Benieuwd wat er nog te zien is.

• 18 Mei 2016 - 21:28

Iris:

Wat leuk dat bakkertje en nog lekker brood ook !
    Leuk ook de weg tussen de lemen hutjes.
    Wat een ervaringen allemaal! Heerlijk!

• 20 Mei 2016 - 18:18

Valerie:

Hee wat is dit nu, daar zijn wij niet geweest! Wat een leuke ervaring moet dit alles zijn geweest.
    Goeie reis verder tussen al het wild.