Dag 15 Kamanjab 18-5-2016 - Reisverslag uit Kamanjab, Namibië van Jan en Marja - WaarBenJij.nu Dag 15 Kamanjab 18-5-2016 - Reisverslag uit Kamanjab, Namibië van Jan en Marja - WaarBenJij.nu

Dag 15 Kamanjab 18-5-2016

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan en Marja

18 Mei 2016 | Namibië, Kamanjab

Nog voor de zon opkomt, ging de wekker. Om 07.00 uur vertrekt de wilddrive. Samen met Duits gezin vertrekken we stipt op tijd in een open jeep de woestijn in. De gids gaf al aan dat het zien van olifanten, neushoorns of grote katten niet zeker is. Door de droogte trekken die vaak weg en er staat geen hek om het gebied. Het begint direct goed, net nadat we de verharde weg hadden verlaten, zagen we drie giraffen, waaronder een jong. Vrij dichtbij om ze goed te kunnen fotograferen. Andere beesten als de gemsbokken, springbokken, een steenbokje en de zebra's laten zich snel zien. Ook nog een stokstaartje, recht op een steen, op de uitkijk zittend. Van de olifanten en neushoorns vandaag geen spoor. Wel sporen van een groep leeuwen die de afgelopen nacht moet zijn voorbij getrokken. Met de jeep werden de sporen gevolgd, echt spoorzoeken dus, dwars door de droge rivierbedding. Hoe de gids ook zijn best deed, hij kon ze uiteindelijk niet vinden. Even na 11.00 uur waren we terug bij de lodge. Na weer getankd te hebben, zijn we naar Kamanjab gereden. Ongeveer 120 km en over de Grootbergpas. Geheel gravelroad. Onderweg stond er een auto met een lekke band, betrof het Duitse gezin waarmee we op de wilddrive waren geweest.
Hij was aan het stuntelen met het wisselen van de band. Hij had de auto opgekrikt en de lekke band er afgehaald. Echter de nieuwe band kon hij niet plaatsen omdat de auto niet hoog genoeg was opgekrikt. Daarom ging hij maar een kuil in de weg graven. (?????, daar zijn Duitsers natuurlijk goed in). Uiteindelijk hebben we zijn auto met onze krik verder omhoog gekrikt en kon hij de nieuwe band bevestigen. In Kamanjab nog even goed inkopen gedaan voor de komende dagen. De camping Oppi Koppi was prima verzorgd. Met weer eens een werkend internet, zodat de verslagen weer konden worden geplaatst. 'S avonds daar ook prima gegeten een schotel met verschillende stukken gegrild wild, zoals zebra, giraffe, gemsbok en kudu. Dat smaakte uitstekend en dat voor 7 euro p.p.