Dag 6 Sesriem 9-5-2016 - Reisverslag uit Seeheim, Namibië van Jan en Marja - WaarBenJij.nu Dag 6 Sesriem 9-5-2016 - Reisverslag uit Seeheim, Namibië van Jan en Marja - WaarBenJij.nu

Dag 6 Sesriem 9-5-2016

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan en Marja

09 Mei 2016 | Namibië, Seeheim

Vandaag een lange etappe van Aus naar Sesriem over gravelroads. Dus een stevig ontbijt, brood, eieren, fruit en yoghurt en uiteraard SAP en veel koffie, voor we de weg op gaan. Daarna uiteraard eerst tanken en inkopen doen. Je weet nooit wat er onderweg gebeurd, dus je moet goed voorbereid zijn. Gelukkig is de diesel hier niet zo duur ( ongeveer 60 eurocent per liter) want deze Toyota lust wel een slokje. Er zijn zelfs 2 tanks van 70 liter gemonteerd om grote afstanden te kunnen overbruggen. Als regel wordt gehanteerd dat als de eerste tank leeg is, je moet gaan tanken. De tweede is dan een soort reserve. Maar ook de inwendige mens dient aandacht, dus altijd voldoende water en voedsel aan boord hebben, voor het geval dat. Dit keer geen Spar in Aus, maar een grote loods met een zeer klein assortiment. Daarom wat 'blikvoer' mee genomen. De slager, naast de supermarkt oogde niet veel beter. Buiten wat gedroogde worst waren de vitrines leeg. In de vriezers lag gelukkig wat ingevroren vlees. Net buiten Aus draaiden wij de gravelroad op richting Sesriem. Ruim 350 km, soms goed glad, soms een wasbord, soms mul zand. De wegen zijn zeer rustig, als men iemand tegenkomt, groet je elkaar. Dat doe je bij ons niet meer op de A4.
Ik heb even zitten tellen: ongeveer elk kwartier een tegenligger. Dus het risico van files is verwaarloosbaar. Maar echt hard opschieten doet het natuurlijk niet.
Mooie landschappen, savannes en grote zandvlakten, de eerste rode duinen komen in zicht. Het wild onderweg houdt natuurlijk ook op. Uiteraard de gemsbokken en struisvogels, maar vandaag ook zebra's. Marja heeft dan haar tijd nodig voor het fotograferen.
Omstreeks 16.00 uur kwamen wij op de Sesriem Campsite. Een grote zandvlakte, met onder de acacia's mooi campingplaatsen. Je merkt wel dat het de attractie van Namibië is. Meerdere campings, wat een beetje de indruk van massatoerisme geeft. Gauw ons boeltje geïnstalleerd , voordat de duisternis weer invalt.
Morgen zeer vroeg op om de Sossusvlei te gaan bekijken, die uiteraard het mooist is tijdens zonsopkomst en zonsondergang. Straks maar snel gaan slapen dus.

• 11 Mei 2016 - 11:05

Monique:

Fantastische tocht. Heel veel plezier morgen, jullie gaan ervan genieten. Wel helemaal doorgaan tot het eind!
    Gr