Dag 19: Salt Lake City (14-5-2014) - Reisverslag uit Salt Lake City, Verenigde Staten van Jan en Marja - WaarBenJij.nu Dag 19: Salt Lake City (14-5-2014) - Reisverslag uit Salt Lake City, Verenigde Staten van Jan en Marja - WaarBenJij.nu

Dag 19: Salt Lake City (14-5-2014)

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan en Marja

15 Mei 2014 | Verenigde Staten, Salt Lake City

Salt Lake City is niet zo ver meer, ongeveer 1 1/2 uur rijden. Langzamerhand gaan we ons voorbereiden op de terugreis. Zo hebben wij de kleinzoon van de eigenares van ons motel, blij kunnen maken met onze kampeeruitrusting. De tentjes, slaapzakken en alle andere zaken, zijn bij hem achtergebleven. Het kwam mooi van pas, hij was sinds kort een padvinder. Maar ook alle andere 'left overs' werden dankbaar door zijn oma in ontvangst genomen. Zelf hebben we voor de laatste keer ons ontbijtje zelf klaar gemaakt op de picknickplaats voor het motel. Via een mooie route, omgeven door besneeuwde bergtoppen, zijn we richting SLC gereden. Onderweg hebben we een carwash gevonden, om de auto eens grondig af te spuiten. Dat was hard nodig want de klei zat nog overal. We hebben ons best gedaan, hopelijk valt de verhuurder het offroad gebruik niet op, want het is volgens het verhuurcontract niet toegestaan. In SLC zijn we de binnenstad in gegaan, die wordt gedomineerd door de Mormonentempel. We werden aangesproken door een tweetal jonge zusters, die daar op missie waren en ons een gratis rondleiding gaven. Uiteraard probeerden ze ons op uiterst vriendelijke wijze te overtuigen van hun ware geloof. Het is hen niet geheel gelukt, wij hebben nog een heerlijk glas wijn gedronken in een leuke wijnbar.

• 15 Mei 2014 - 15:29

Adri En Henk:

We hebben genoten van jullie verslagen en van de prachtige foto's We wensen jullie een voorspoedige terug reis enwehopen jullie na onze vakantie gauw te zien

• 15 Mei 2014 - 23:09

Léonie:

Het einde is in zicht. Nog even en jullie verlaten de woestenij en aanvaarden de terugvlucht naar de 'beschaving'. Ach.. iedere plek op aarde heeft zijn charmes, zijn bijzonderheden, zijn historie, zijn ontwikkeling. Jullie zijn een hele ervaring rijker; hebben erbarmelijke omstandigheden meegemaakt en veel natuur mogen 'snuiven'. Geen alledaagse vakantie. Misschien ook niet vooraf ingeschat dat het zo extreem kon zijn. Maar daardoor wel een hele ervaring rijker.
    Rest mij jullie een goede terugvlucht te wensen en eenmaal terug in dit kikkerlandje ben ik benieuwd naar al het fotomateriaal en de verhalen achter jullie reisverslagen via deze "blog".
    Tot gauw. Tschüss.