Dag 17: Goblin Valley / Crack Canyon (12-5-2014) - Reisverslag uit Green River, Verenigde Staten van Jan en Marja - WaarBenJij.nu Dag 17: Goblin Valley / Crack Canyon (12-5-2014) - Reisverslag uit Green River, Verenigde Staten van Jan en Marja - WaarBenJij.nu

Dag 17: Goblin Valley / Crack Canyon (12-5-2014)

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan en Marja

13 Mei 2014 | Verenigde Staten, Green River

Gisteren niet overnacht zoals gepland in de tent in het Goblin Valley State Park, maar in een shabby motel in Hanksville. Na een enerverende dag in de Cathedral Valley, voelden we er weinig voor om de tent weer in de regen op te zetten. Dan maar liever een dak boven je hoofd. Helaas lekte het dak wel. Maar de douche was warm en de kachel deed het. Vanmorgen scheen gelukkig de zon weer, al was de temperatuur rond het vriespunt. Buiten aan een picknicktafel voor het motel, hebben we ons ontbijtje klaar gemaakt. Na het ontbijt even bij het Bureau of Land Management (soort Staatsbosbeheer) langs geweest om te informeren naar de toestand van de wegen. (Je lesje geleerd!) Die vormde geen belemmering voor onze plannen. Eerst naar Goblin Valley een dal met vreemde paddestoelvormige formaties. Vrij bekend en de toeristen worden met bussen tegelijk aangevoerd. Desalniettemin een erg mooi gebied. Daarna een hike gemaakt door de Crack Canyon. Een erg mooie kloof niet ver van Goblin Valley. Daar waren we weer bijna alleen op de wereld. Als alles verder volgens plan verloopt, was dit onze laatste hike. Morgen nog een nachtje kamperen in de vrije natuur. Salt Lake City nadert.

• 13 Mei 2014 - 10:51

Eelco & Alexandra:

Geniet nog van dat ene nachtje in de vrije natuur!!! Ik hoop dat er óf een nieuw luchtbed is of dat het, altijd gewelidge en overal voor bruikbare, ducktape, jullie dan een rustige nachtje zullen hebben.
    Het zal wel een overgang worden naar Salt Lake City!!!!

• 13 Mei 2014 - 21:51

Wil Bregonje:

Kom op jongens nog even volhouden dan zit je weer lekker thuis bij de open haar en kun je sterke verhalen vertalen.
    Liefs Hans en Wil