Dag 11: Hole in the Rockroad (6-5-2014) - Reisverslag uit Escalante, Verenigde Staten van Jan en Marja - WaarBenJij.nu Dag 11: Hole in the Rockroad (6-5-2014) - Reisverslag uit Escalante, Verenigde Staten van Jan en Marja - WaarBenJij.nu

Dag 11: Hole in the Rockroad (6-5-2014)

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan en Marja

08 Mei 2014 | Verenigde Staten, Escalante

Ik moet eerst even iets rechtzetten. Ik noemde Escalante niets betekenend. Nu is het dorp niet groot en aan een doorgaande weg gelegen, maar het is wel een outdoordorpje met een heerlijk restaurant en een prima cafeetje waar je heerlijk kan ontbijten. Vanmorgen zou Eric, onze vriend en adviseur, ons dorpje passeren. Wij stonden hem al bij het begin van de bebouwde kom op te wachten. Net toen we zouden vertrekken, omdat het anders te laat zou worden, kwam hij samen met zijn vrouw aanrijden. In dat betreffende cafeetje wat gedronken en weer bijgepraat. We hadden Eric bijna zover dat hij met ons mee zou gaan naar de Zebra Canyon. De zebra Canyon is op ongeveer 1 uur wandelen van de Hole in the Rock road gelegen.
Hij was bang dat hij te laat terug zou zijn voor zijn reisgezelschap. Daar om hebben we maar afscheid genomen en zijn wij naar de Zebra Canyon gelopen. Voor je de Canyon in loopt, eerst je schoenen uit om door een 2 waterpooltjes te waden. Wat is dat een mooie Canyon!
De Hole in the Rockroad is een erg lange onverharde weg midden door de woestijn. Slecht onderhouden en vaak hele stukken als een wasbord. Alles en iedereen wordt volledig door elkaar geschud. Ongeveer 50 km op deze weg hebben wij ons bivak opgeslagen langs de kant van de weg. Heerlijk geBBQd en daarna uiteraard kampvuur. Volledige stilte en een schitterende sterrenhemel. Wij zijn op ons luchtbed in de auto gaan liggen, wat krap maar ging prima. Het was erg koud geworden.

• 08 Mei 2014 - 09:33

Jan En Tjitske:

Iedere morgen tijdens het ontbijt lezen we jullie belevenissen.
    Wij zullen op 14 juni zeker een bakkie doen in Escalante!

Jan en Tjitske

• 09 Mei 2014 - 01:03

Roland:

En? Staan de sterren erop met stand m, f4, iso800, vr uit, ruisonderdrukking uit, op statief met je afstandsbediening?