Dag 2 Windhoek 5-5-2016 - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Jan en Marja - WaarBenJij.nu Dag 2 Windhoek 5-5-2016 - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Jan en Marja - WaarBenJij.nu

Dag 2 Windhoek 5-5-2016

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan en Marja

05 Mei 2016 | Namibië, Windhoek

Vanaf 04.00 uur waren we wakker. Stram en stijf van de harde banken waarop wij een beetje hadden geslapen. Ingecheckt voor de vlucht naar Windhoek met Air Namibia. Nog een kop koffie met een muffin en om 06.40 uur zaten wij in een van de tien toestellen die deze maatschappij rijk is. Na ongeveer 2 uur vliegen waren wij op het vliegveld van Windhoek. Een klein vliegveld van de grote Zestienhoven. Gewoon via de trap naar buiten en dan naar de aankomsthal wandelen. Snel door door de immigratie en dan de koffers ophalen. De eerste was er vrij snel, maar de tweede liet op zich wachten. Toen wij met nog twee andere passagiers de laatste waren, kwam er iemand met de slimme vraag of wij nog op koffers stonden te wachten. Alles was uit het toestel, maar onze tweede koffer dus niet. Na wat formulieren te hebben ingevuld, kregen wij de mededeling dat die koffer zou worden nabezorgd.
Don't worry , TIA (This Is Afrika)! Wij moesten maar even bellen waar we verbleven......
Vervolgens naar de de verhuurder van onze 4-wd camper.
Gelukkig was die maar een paar honderd meter van het vliegveld weg, alhoewel het nog een half uur heeft geduurd voor wij daar netjes naar toe werden gebracht.
Daar hebben we al het papierwerk in orde moeten maken ongeveer 7 formulieren met elk ongeveer 4 handtekeningen. TIA!
Franco hielp ons uiterst vriendelijk en legde alles prima in het Engels (de voertaal hier) uit. Hij reserveerde voor ons speciaal een camping en gaf het adres aan de bagageafhandeling door. Daarna toonde hij de auto, legde prima de 4-wd uit (niets nieuws, ik had voor onze vorige reis zelfs een cursus gevolgd). De tent op het dak van de auto op uit- en weer ingepakt. Ben benieuwd hoe ons dat gaan bevallen!
De schade rondom de auto, die absoluut niet nieuw is, opgenomen en vastgelegd. Maar beste Franco, die voorbanden zijn bijna glad en scheef afgesleten!!!
Maken we nog even in orde, 2 nieuwe voorbanden graag!!!
Al met al, duurde het afhalen van de auto bijna 4 uur. TIA!
Snel de weg op naar het centrum van Windhoek om daar inkopen te gaan doen. Wel weer even wennen links rijden (dus concentratie), maar ook met je linker hand schakelen, en met je rechter hand de richtingaanwijzers bedienen, anders doe je je ruitenwissers aan. Inkopen hebben we gedaan in de modernste mall van Windhoek bij de SuperSpar. Namibië is de oude Duitse kolonie, dus de Spar is hier een veelvoorkomende supermarkt. Hierna naar ons camping, een mooi resort gelegen aan een stuwmeer. Helaas waren de mooiste plekken niet geschikt voor onze 4-wd, want wij wilden uiteraard onze daktent gaan uit proberen. Maar, de wat minder mooi gelegen plaats (geen zicht op het stuwmeer), was ook prima.
De receptioniste van het resort kwam later nog even langs met het bericht dat morgenochtend de vermiste koffer nog voor 09.00 uur zou worden bezorgd.
De schemering begint hier al even na 17.00 uur. Om 18.00 is het al aarde donker. Ons eigen potje gekookt op ons brandertje en daarna nog even gedoucht. Even na achten konden we onze ogen niet meer openhouden en zijn wij in onze daktent geklommen......

• 08 Mei 2016 - 20:47

Ineke:

Hoe vaak gaan we dat deze vakantie nog horen? TIA .......
    Leuk om jullie verslag te lezen!
    Groetjes, Hans en Ineke