Dag 15: Drake Bay 27-02-2015 - Reisverslag uit Drake Bay, Costa Rica van Jan en Marja - WaarBenJij.nu Dag 15: Drake Bay 27-02-2015 - Reisverslag uit Drake Bay, Costa Rica van Jan en Marja - WaarBenJij.nu

Dag 15: Drake Bay 27-02-2015

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan en Marja

28 Februari 2015 | Costa Rica, Drake Bay

Vandaag niet op excursie, maar een wandeling gewoon langs het kustpad van baai naar baai. Even wat minder intensief is de bedoeling. Voor dat we vertrokken nog even via FaceTime contact gehad met de ouders. Het is weer een spannende dag daar. Op ons gemak begonnen aan het pad langs de kust, eerst langs verschillende lodges en dan het bos in. Hier al snel naar een aantal slingerapen staan kijken die in de bomen op zoek naar vruchten waren. Leuk om te zien, vaak alleen hangende aan hun staart, ze proberen bij de vruchten te komen. Sommigen hebben zelfs een jong op de borst geklemd. Je ziet ze af en toe eerst een soort slingerbeweging maken en dan een enorme sprong maken om enkele meters lager in een andere boom te landen. In een volgende baai zijn we heerlijk onder een boom gaan zitten. Daar troffen we twee rode, of beter gezegd, geelvleugelara's in een niet zo'n hoge boom aan, die zich te goed deden aan een soort amandelen. Eerst zoeken ze er een uit, meestal aan het einde van een dunne tak, om die voorzichtig met de snavel te pakken. Daarna wordt een plekje gezocht om de vrucht in een poot te nemen en die dan met de snavel open te pellen. Dit beeld herinner ik mij toen wij vroeger naar Blijdorp gingen en ze daar een hele rij, verschillende soorten ara's hadden. Marja heeft uitgebreid staan fotograferen. De luiaards, waarvan wij gehoord hadden dat ze er ook zaten, hebben wij niet gevonden. Wel zagen we nog een leuk stel groene parkieten. Al met al zijn we langer weg geweest dan op excursie. Maar zeker ook een mooie tocht. Na afloop nog even gezwommen in de oceaan, die ondanks de temperatuur van zo'n 28 graden nog steeds verfrissend is. Om 17.45 uur hebben we nog zitten kijken naar de Lorri's, een kleinere soort papegaaien, die elke dag om precies dezelfde tijd het dorp in vliegen en de nacht in de bomen doorbrengen. Toch weer een leuke dag, we hebben wat rustiger aan gedaan maar zeker niet minder genoten.

• 28 Februari 2015 - 13:41

Marga:

Leuke verhalen hoor!
    Jullie zullen inmiddels wel stevige beenspieren hebben.
    Ik geniet van jullie verhalen!!
    Nog veel plezier!