Dag 21 Waterberg 24-5-2016 - Reisverslag uit Okakarara, Namibië van Jan en Marja - WaarBenJij.nu Dag 21 Waterberg 24-5-2016 - Reisverslag uit Okakarara, Namibië van Jan en Marja - WaarBenJij.nu

Dag 21 Waterberg 24-5-2016

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan en Marja

24 Mei 2016 | Namibië, Okakarara

Zoals gebruikelijk waren we al weer vroeg op. De familie mangoest komt pas om 08.00 uur uit haar hol tegenover onze campingplek. Al snel loopt de gehele groep weer naar voedsel te zoeken. Ook de bavianen liepen al over de camping te struinen naar voedselresten die of in prullenbakken liggen of gewoon vanaf de tafels te grijpen. Men is hier erg bang voor bavianen die bekend staan om hun agressie. De campingbaas grijpt direct zijn katapult en verjaagt ze direct van de camping. Van de wrattenzwijnen heb je geen last, zij zitten op hun knieën wat gras te eten. Wij hebben vanmorgen hier over het terrein gewandeld. 'S middags hebben we een wilddrive over het plateau gemaakt. Het plateau is niet voor publiek toegankelijk en is nu als wildreservaat ingericht. Nog niet genoeg dieren gezien? Er worden hier een aantal bedreigde soorten gehouden omdat er nauwelijks roofdieren zijn. Tijdens onze tocht zagen we onder andere Roan-antilopen (hadden we zelfs nog nooit van gehoord) sabelantilopen (erg zeldzaam, waarvan we er 1 in Etosha hadden gezien) en elandantilopen (voor het eerst gezien). Tijdens onze tocht werd ons de weg geblokkeerd door 4 witte neushoorns. In eerste instantie bleven ze gewoon staan en wisten van geen wijken. Pas na enig lawaai maken, gingen ze de struiken in en konden wij onze weg vervolgen. We hebben nu tijdens deze reis zowel de zwarte als de witte neushoorn gezien. Ook zagen we bij een drinkplaats nog een groep buffels, die niet in Etosha voorkomen. Dat maakt , het kleine stukje luipaard wel meegerekend, dat we de Big Five (olifant, neushoorn, buffel, leeuw en luipaard) ook in Namibië hebben gezien. Verder tijdens deze drive-in nog veel ander wild gezien. Kortom het Waterbergplateau was een prima aanvulling op Etosha, met veel wildsoorten die wij voor de eerste keer hebben gezien. Morgen weer naar Windhoek, het zit er bijna weer op.

• 25 Mei 2016 - 22:47

Anneke:

Leuk om alle gedetailleerde verslagen te lezen. Jullie hebben heel wat wilde dieren gezien - zo'n enorme kudde olifanten, dat moet wel heel indrukwekkend zijn om die te volgen! Zet mij ook maar op die lijst met liefhebbers van de foto's!

• 26 Mei 2016 - 08:26

Valerie:

Jullie hebben ontzettend veel wild gezien, heel bijzonder! Als jullie weer in Voorschoten zijn, zijn wij in Malaga. Ik zie en spreek Marja dan in juni over al deze ervaringen. Goede reis naar huis!