Dag 25/26 25/26-05-2023 - Reisverslag uit Darwin River, Australië van Jan en Marja - WaarBenJij.nu Dag 25/26 25/26-05-2023 - Reisverslag uit Darwin River, Australië van Jan en Marja - WaarBenJij.nu

Dag 25/26 25/26-05-2023

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan en Marja

26 Mei 2023 | Australië, Darwin River

Wat ging die wekker vroeg af! Het was pas 04.00 uur geweest, toen we bruut werden gestoord in onze slaap door de wekker. Inpakken en een snelle kop koffie. Rond 04.30 stond de taxi, die wij voor 04.45 uur hadden besteld al voor de deur. De chauffeur had z’n nacht ook niet, hij zijn geen stom woord. Wel reed hij ons vlot naar de luchthaven van Perth.

Ondanks de behoorlijke drukte verliep alles vlotjes, zodat we nog een ontbijtje tot ons konden nemen. De vlucht verliep gladjes, al hadden we nog nooit zo weinig ruimte gehad. Qantas kan die kangoeroe in haar logo maar beter vervangen door een sardientje. Toen we vertrokken uit Perth was het daar ‘s nachts 7 gr. C, toen we aan het begin van de middag in Darwin aankwamen was het daar 31 gr. C. De city shuttle bracht ons linea recta naar ons hotel. Daar kan zelfs geen taxi tegen op. De middag hebben we wat door het moderne centrum gelopen en uiteindelijk zijn weaan het Darwin Waterfront terecht gekomen. Wij zijn daar op een terrasje neergevallen en zijn daar de namiddag blijven plakken. Een leuke baai met een strandje, alles strak aangelegd en prima onderhouden. Moderne flats en mooie terrassen, maar de echte sfeer ontbrak een beetje. Hebben op één van die terrassen maar gelijk wat zitten eten en zijn daarna terug naar ons hotel gelopen. Het licht ging al snel uit.

Vanmorgen eerst de camper gaan ophalen in één van de buitenwijken van Darwin. We zijn er met de bus naar toegegaan. Dat gaat hier gemakkelijk en vlot. Alleen had de buschauffeur nog nooit van de straat gehoord, waar aan de verhuurder zat. Hij ging dat uitgebreid op zijn telefoon opzoeken. Prima, gevonden, hij zou ons een seintje geven. Kaartje kopen, laat maar, ga maar zitten……

Bij de verhuurder stond een identieke camper, als die in Perth, voor ons klaar. Deze was zelfs nog wat jonger. Uit de schappen met achtergelaten goederen, konden we al behoorlijk wat meenemen. Die zaken behoeven we straks niet meer te kopen. Hierna naar de supermarkt gegaan voor inkopen. De komende dagen zullen we maar weinig winkels tegenkomen. Na een uurtje rijden kwamen we vroeg in de middag aan op onze camping Tumbling Waters. Prachtig gelegen in een soort regenwoud bos, met mooieplekken in de schaduw. Omdat het inmiddels weer ruim boven de 30 gr.C was was dat wel lekker. Het was drukkend warm…. Bij de receptie werd ons verteld dat het restaurant voor vanavond volledig volgeboekt was. Te weinig personeel, was de verklaring. We konden een plekje uitzoeken, er was volop plek. Echter in de loop van de middag stonden ze in rijen voor de poort. Kennelijk gaan ze ook hier in het pinksterweekend kamperen! Rond 17.00 uur zijn we op het terras een heerlijke cocktail gaan drinken, tijdens het ‘happy hour’.Echt een vrijdagmiddagborrel…

Zoals bijna overal in Australië bestel je je consumpties aan de bar en die worden dan later bij je aan tafel gebracht. Wij hebben gewoon aan de bar twee schotels met allerlei vis en friet besteld, die even later door de bediening keurig op tafel werden gezet. Hoe bedoel je volledig volgeboekt??? Die visschotel was perfect!

Oh ja, op de camping is een vijver aangelegd, hierin zitten geen koikarpers, maar 5 zoetwaterkrokodillen. Helaas konden we ze niet vinden. Op zondagmorgen worden ze gevoerd, maar dan zitten wij al op de volgende camping.

• 26 Mei 2023 - 14:55

Annelies :

Wat een leuke Reisverslagen.

ik geniet er van , ook in de zon, onder onder mijn roze regen.

goede reis verder,

groetjes

Annelies

• 26 Mei 2023 - 16:00

Frits Spaans:

Lijkt een klein vijvertje op google. Als je die krokodillen wil zien moet je er even in gaan. komen ze vast naar je toe.

Veel plezier

Groetjes Frits

• 27 Mei 2023 - 09:59

Annemiek Tubbing:

Ik ben inmiddels bijgelezen. Mooie avonturen in het rondje Perth. En wat een verhaal van die spin. Die heeft dus een paar nachten bij jullie geslapen vóór dat Marja hem/haar ontdekte. Ja, part of the deal als je naar Australië gaat. En inderdaad: vliegennetten om je hoofd. Vreselijk, maar helaas noodzakelijk. Ik ga dinsdag via Oostenrijk naar Kroatië. Iets minder ruig. Ik blijf jullie onderweg zoveel mogelijk volgen. Ik kom begin juli weer terug en dan hoop ik nog meer van jullie te horen. Nog heel veel plezier tijdens het rondje Darwin en tot juli/augustus.