Dag 6: Op jacht - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Jan en Marja - WaarBenJij.nu Dag 6: Op jacht - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Jan en Marja - WaarBenJij.nu

Dag 6: Op jacht

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan en Marja

22 Oktober 2013 | Zuid-Afrika, Hazyview

Skukuza is een toeristenoord in het Krugerpark. Vrij massaal van opzet, maar mooi gelegen aan de Sabie-rivier. Vannacht bruut gestoord door een stevig onweer met veel regen. Niet het beeld wat wij hadden van Zuid-Afrika, maar ook hier hebben ze een regentijd en die begint helaas dit jaar nu wij hier zijn. Maar het weer heeft geen invloed op ons enthousiasme en humeur. Dus vroeg op, ontbijten en weer op fotojacht. Tenslotte missen we er nog 2 van de Big Five. Al snel zagen we een aantal auto's langs de weg staan, kijkend naar, jawel een aantal slapende leeuwen. Schitterend! Vandaag ook enkele onverharde wegen genomen, geen enkel probleem voor onze standaard personenauto. Veel gnoe's, zebra's en nu ook verschillende wrattenzwijnen gezien. Het hele palet aan wilde dieren trok aan ons voorbij. Maar nog geen luipaard of neushoorn. Pas een kilometer voor de uitgang stond er plotseling een neushoorn langs de kant. Schitterend dier, maar is het nu een witte of een zwarte neushoorn. Even een kijkersvraag: wat is het verschil, want beide zijn grijs!
Buiten het Krugerpark opnieuw een safaritent betrokken, echter nu een luxe, uitgerust met badkamer met binnen en buitendouche, airco, houten voordeur, smaakvol ingericht met oa sfeerverlichting en een terras met zicht op uitgelichte rivier. Morgen de laatste dag in het Krugerpark, op zoek naar het luipaard, de laatste van de Big Five.

• 22 Oktober 2013 - 22:54

Trudy:

Gelukkig toch nog leeuwen en een neushoorn gezien! Hier is het weer in de war! Vandaag naar het strand geweest 20 graden! Jammergenoeg maar 1 dag mooi, morgen weer regen verwacht.