Dag 20 Kuala Lumpur 26-09-2018 - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Jan en Marja - WaarBenJij.nu Dag 20 Kuala Lumpur 26-09-2018 - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Jan en Marja - WaarBenJij.nu

Dag 20 Kuala Lumpur 26-09-2018

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan en Marja

29 September 2018 | Maleisië, Kuala Lumpur

Ons hotel ligt midden in het centrum van KL, tussen de enorme flats. We beschouwen het vandaag een beetje als rustdag. Je merkt dat het reizen toch wel intensief is. We hebben wat uitgeslapen en hebben op ons gemak ontbeten. Daarna zijn we naar de iconische Petronas-Towers gelopen. De torens zijn vanaf de grond al indrukwekkend en naar mijn mening zelfs mooi. Volgens de reisgids moet je een rondleiding van te voren reserveren. Wij hebben dat niet gedaan en zijn gewoon naar binnen gelopen. Elk kwartier kan er een groepje bezoekers de torens in. Binnen drie kwartier kunnen we met een groepje de torens in. Het lukt Marja zelfs de kaartjes voor seniorentarief te verkrijgen. Of je daar nu blij over moet zijn, maar het scheelt wel de helft van de prijs. Eerst ga je met de lift naar de 42ste etage waar de brug tussen de twee torens zich bevindt. Alhoewel het weer niet echt helder is, heb je vanaf de brug een mooi uitzicht over de stad en de omliggende gebouwen. Na een 20 minuten word je weer naar de lift gedirigeerd en ga je naar de 86ste verdieping, vrijwel bovenin een van de torens, daar heb je op ruim 350 meter hoogte een prachtige 'uitzichtetage'. Je kan discussiëren hoe je de hoogte van een gebouw moet vaststellen. Tellen bv. De geplaatste antennes ook mee? Inmiddels zijn er meerdere (veel) hogere gebouwen in de wereld. Toch blijft het een indrukwekkende beleving. Na het bezoek aan de Petronas Towers hebben we nog wat rondgekeken in het naast gelegen winkelcentrum, enorm groot en luxe, met winkels van de topmerken van de wereld. In de loop van de middag begon het te regenen en te onweren. Wij zijn snel naar ons hotel gelopen om wat te luieren en een restaurant uit te zoeken. Uit eindelijk bij Hakka gaan eten, een groot en druk bezocht chinees restaurant. Thee i.p.v water, stokjes ipv bestek, en leuke meiden die constant je glas bijvullen. We hebben er prima gegeten, tussen de feestende groepen, die veel staand proosten en, net als wij, volop genieten.