Dag 19 Kuala Lumpur 25-09-2018 - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Jan en Marja - WaarBenJij.nu Dag 19 Kuala Lumpur 25-09-2018 - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Jan en Marja - WaarBenJij.nu

Dag 19 Kuala Lumpur 25-09-2018

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan en Marja

26 September 2018 | Maleisië, Kuala Lumpur

De riviercruise is heerlijk om de dag mee te beginnen. De temperatuur is heerlijk, alle stilte, de ochtendmist hangt nog boven het water en tussen de bomen. Vandaar dat we vandaag nog eens extra gaan, voordat we het resort weer verlaten en aan de terugreis gaan beginnen. Wel worden we weer om 05.30 uur gewekt. Daarna met z'n tweeën, de gids en de stuurman het water op. Volop genieten van de natuur, mooie vogels en andere dieren. Zo zagen we in een boom langs de rivier een orang oetang die heerlijk aan zijn ontbijt van een soort bessen zat te genieten. Zoals gebruikelijk negeren ze je volkomen en kijken het liefst de andere kant op. Ik zie je niet, dus jij ziet mij ook niet. In de wijde omtrek geen Apenheul, opvangcentrum of iets wat daar op lijkt, dus echt een 'wilde' orang-oetan. We hebben zelfs foto's, dus deze moet geheel voldoen aan het kritische thuisfront. Ook zagen we weer een krokodil, nog steeds een kleintje, want hij is niet langer dan 1 meter en dat is niets volgens onze Australische reisgenoten. Om 8.00 uur zijn we weer terug bij het resort en is ons avontuur in de jungle geëindigd. Om 09.30 uur gaan we richting het busje, dat ons weer naar Sandakan brengt. In Sepilok wordt geluncht en worden de andere passagiers afgezet. Wij worden naar het vliegveld gebracht. Dit keer geen rijen wachtenden, maar gelijk doorlopen. Aan het eind van de middag zijn we in Kuala Lumpur. Een taxi brengt ons naar het centrum, een uur rijden vanaf het vliegveld. Het lijkt Las Vegas wel, grote wolkenkrabbers, brede volle wegen, grote TV-schermen met reclames, avondwinkels met imitatieproducten, straatartiesten en ook zwervers die hun roes uitslapen. Opmerkelijk dat een verkeersagent al het verkeer voor een kwartier stil zet, zodat de forenzen het centrum kunnen verlaten. Hier wachten ze gewoon een kwartiertje, niemand die begint te toeteren, te schelden of de agent onheus te bejegenen. Je wacht gewoon rustig af.

• 28 September 2018 - 04:26

Trudy:

Wat een geweldige reis!
    Ik verheug me op de foto's.
    Goede terugvlucht en tot snel.