Dag 9 Swakopmund 12-5-2016 - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Jan en Marja - WaarBenJij.nu Dag 9 Swakopmund 12-5-2016 - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Jan en Marja - WaarBenJij.nu

Dag 9 Swakopmund 12-5-2016

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan en Marja

12 Mei 2016 | Namibië, Swakopmund

Vanmorgen hebben we hier heerlijk uitgebreid zitten ontbijten in het restaurant van het resort. Een heerlijk ontbijtbuffet, voor een heel schappelijk prijsje. Daarna op weg naar een van de grootste Kaapse pelsrobben kolonie's van Afrika nabij Cape Cross. Wel een stukje rijden langs de kust, maar een mooie tocht. Op de rots leven zo'n 80.000 pelsrobben, al heb ik ze niet nageteld. Overigens ruiken die beesten behoorlijk met z'n allen. Over een soort vlonder loop je dwars door de kolonie. De pelsrobben trekken zich niets van je aan en slapen en zonnen rustig verder. Overigens kunnen ze zich nog heel snel verplaatsen op die flippers van hen. Overigens is het park volgens onze reisgids op vrijdag gesloten. Dan worden er door de locals, robben gevangen en geslacht, want ze eten ze en ze gebruiken hun pelzen. Dat zou men niet aan de toeristen willen laten zien. Bij de ingang staat niets meer van een sluiting op vrijdag en misschien is onze reisgids dus verouderd.
Hierna hebben we een tocht de woestijn in gemaakt naar de beroemde Welwitschia, een plant die hier en in Angola langs de kust voorkomt. De Amsterdamse hortus heeft hem ook en noemt het een van de hoogtepunten van de collectie. Eigenlijk is het maar een onooglijke plant met lange bladeren die op de grond liggen. Hier staat een plant die maar liefst 1500 jaar oud zou zijn. De tocht door de woestijn is erg mooi. Kaal, woest en warm, net een maanlandschap. Terug hebben we heerlijk aan het strand in het zonnetje zitten genieten van een drankje en even later de prachtige zonsondergang. Het resort Alte Brucke hebben we wegens succes opnieuw aangedaan. Morgen gaan we weer verder en terug het binnenland in.

• 13 Mei 2016 - 18:22

Trudy:

Heerlijk om al de verslagen te lezen. Ik liep een beetje achter dus ben er lekker voor gaan zitten met een wijntje erbij. Krijg ook zin om op pad te gaan.

• 14 Mei 2016 - 08:28

Valerie:

Hebben jullie de Robben nog geroken?

• 14 Mei 2016 - 09:50

Valerie: