Dag 7: Rincon de la Vieja 19-02-2015 - Reisverslag uit Curubandé, Costa Rica van Jan en Marja - WaarBenJij.nu Dag 7: Rincon de la Vieja 19-02-2015 - Reisverslag uit Curubandé, Costa Rica van Jan en Marja - WaarBenJij.nu

Dag 7: Rincon de la Vieja 19-02-2015

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan en Marja

20 Februari 2015 | Costa Rica, Curubandé

Op een paar honderd meter van onze casa ligt ligt het Nationaal Park Rincon. Volgens de reisgidsen en een bekende, een schitterend park dat je niet mag overslaan. Het park ligt tegen een vulkaan en er is geothermische activiteit. Vanmorgen dus een wandeling door het park. We waren er uiteraard niet de enige bezoekers van het park en kwamen regelmatig groepen tegen. Schitterende bomen, met van de uitgegroeide wortels, voorzien van dikke lianen. Heel in de verte wat brulapen die in de top van de bomen aan het foerageren waren. Een enkele hagedis, maar verder lukte het ons maar niet om dieren te spotten. De vraag blijft natuurlijk of wij ze niet gezien hebben of dat ze er niet zaten. Misschien was het te droog of te druk.... Wel waren er een paar geisers, waar de stoom in dikke wolken uitkwam en enkele mudpools, waarin dikke modder stond te koken. Leuk om te zien, maar peanuts vergeleken met Yellowstone. Niet helemaal eerlijk zo'n vergelijking en wat 'verwend', maar zoals Eric zou zeggen, dit park komt niet in onze top 10. 'Smiddags zijn we naar de Naturalis hot springs geweest. Een soort spa met hottubs gevuld met 'natuurlijk verwarmd' warm water. Dit zou in Nederland waarschijnlijk niet aan de wettelijke eisen voldoen, maar wij hebben er volop van genoten. Speciale attractie was het insmeren met modder van vulkanische as. Later in de middag werd het wel wat drukker, maar wij vonden een heerlijke poollaan de rand van het park, uitkijkend over de natuur. Echt relaxen. Morgen naar het beroemde cloudforest Monteverde.