Dag 12: Pee-ka-boo Canyon (7-5-2014) - Reisverslag uit Escalante, Verenigde Staten van Jan en Marja - WaarBenJij.nu Dag 12: Pee-ka-boo Canyon (7-5-2014) - Reisverslag uit Escalante, Verenigde Staten van Jan en Marja - WaarBenJij.nu

Dag 12: Pee-ka-boo Canyon (7-5-2014)

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan en Marja

08 Mei 2014 | Verenigde Staten, Escalante

Vanmorgen beetje stram opgestaan, na een nachtje in de auto te hebben geslapen. Het was erg koud, ik schat net boven het vriespunt en bovendien bewolkt. Na het opruimen van ons bivak zouden we een lange dayhike door de Coyote Gulch gaan maken. Een zware tocht, maar ook niet zonder risico. Toen wij zagen dat er meer en meer bewolking op kwam zetten en het steeds donkerder weer werd en het in de verte al regende, hebben besloten deze tocht te annuleren. In plaats daarvan zijn wij naar de Pee-ka-boo Canyon gereden. Het trailhead ligt dichter bij de weg en de wandeltocht naar de Canyon is korter. De ingang van de PKB-Canyon is een ongeveer 6 meter steile wand. In goede samenwerking met Bert en met behulp van een touw, kwamen de mannen wel boven, maar de dames durfden het niet aan. Dat zou toch een teleurstelling worden. Dan maar naar de volgende Canyon, de Spooky Canyon zo ongeveer een mijl verder op. Deze Canyon mag de naam Canyon eigenlijk niet voeren: hij is op sommige stukken niet meer dan
30 centimeter breed en dus niet toegankelijk voor 'dikke' mensen en voor vrouwen met een grote bovenwijdte. Eigenlijk is het niet meer dan een spleet in een rots. Je moet ook niet claustrofobisch zijn. Wel erg mooi. Hier hoorde ik van andere bezoekers dat de PKB-Canyon ook goed via de achterzijde (boven) was te bereiken, dus dat hebben wij nog geprobeerd. Dit bleek een goede tip. Via veel klim en klauter werk de Canyon in kunnen komen. Ronduit: schitterend!!!
Onderweg naar Escalante begon het al te regenen en later op de avond begon het te spoelen. Dit weer hadden we zeker niet in de Coyote Gulch kunnen gebruiken. Het diner hebben we weer in het Outfitterscafe genuttigd. Heerlijk!

• 08 Mei 2014 - 17:52

Linda & Rob:

Respect hoor, om met deze kou in een krappe auto te slapen. Je moet het jezelf maar willen aandoen ;-)
    Wat jullie ervoor terugkrijgen is overigens prachtig! Vandaag in de regen gefietst: is echt niet leuk...

• 08 Mei 2014 - 18:51

Trudy:

Leuke verhalen en de foto's zijn bijzonder!
    Elke dag een verhaal , heerlijk! Beleef het mee.

• 09 Mei 2014 - 10:27

Lucie En Carolus:

wat een avontuur. het is wel afzien zo te lezen.
    Prachtige foto's. wat water en wind al niet voor elkaar krijgen.
    Hopelijk slaat het weer niet om. Geniet er van. Gaat veel te snel voorbij.

• 09 Mei 2014 - 13:12

Leen De Bles:

Wat mooi allemaal, kijk elke dag.

• 09 Mei 2014 - 13:12

Leen De Bles:

Wat mooi allemaal, kijk elke dag.

• 09 Mei 2014 - 16:32

Leonie:

Nog niet eerder gelegenheid gehad. Nu ervoor gaan zitten en meteen alle verslagen achter elkaar doorgelezen. Tjeetje, wat een avontuur in die prachtige natuur. Schitterende rotsformaties. Flinke contrasten. En helaas nog geen beelden van de opkomende en ondergaande zon in dat gebied. Moet volgens mij ook adembenemend zijn. Jullie genieten met volle teugen, dat is duidelijk en ik geniet mee op tig-duizend-kilometer afstand. Toi toi toi.

• 09 Mei 2014 - 19:55

Anni:

Geniet nog even. Het is erg leuk om Jullie reisverslagen te lezen. Ik zal ze missen als de reis erop zit ;-)