Dag 5: Toroweap (30-4-2014) - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Jan en Marja - WaarBenJij.nu Dag 5: Toroweap (30-4-2014) - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Jan en Marja - WaarBenJij.nu

Dag 5: Toroweap (30-4-2014)

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan en Marja

02 Mei 2014 | Verenigde Staten, Grand Canyon

Vandaag de langste 4WD trip die in het programma zit. Ongeveer 85 mijl (135 km) onverharde weg naar de Grand Canyon. Niet naar het bekende toeristendorp op de South Rim, maar meer westelijk een afgelegen punt op de North Rim ruim 1200 meter boven de Coloradorivier. Niet te bereiken voor gewone personenauto's.
Eerst nog inkopen gedaan, want er niets te koop daar en er is zelfs geen stromend water. Vervolgens nog even langs de McDonalds voor een kop koffie, een cinnamon melt en uiteraard internet om jullie op de hoogte te houden.
De reis verliep voorspoedig. Nog even een foto gemaakt van een slang die op de weg lag te zonnen. Het aantal auto's dat wij onderweg tegen kwamen, waren op de vingers van een hand te tellen. Ongeveer halverwege ligt een verlaten gehucht: Mount Trumbull. Hier woonden vroeger enige ranchersfamilies. Een toevallig passerende vrouw, was op zoek naar haar roots en leidde ons rond door het oude schooltje waar zij zelf vroeger nog op school had gezeten. Na ongeveer drie uur rijden kregen we de camping in zicht; je bent er bijna zou je denken, maar het lastigste stukje hadden we nog voor de boeg. De cursus die wij hadden gevolgd, bewees zijn dienst. In de lage gearing kropen we over de weg met enorme gaten en bulten. Langzaam aan kwamen we waar we wilden zijn. De volonteer van de Nationale Park Service heette ons welkom en dronk met ons een 'soda'. Vroeg eten gekookt om daarna naar het uitkijkpunt boven de Coloradorivier te gaan om de ondergaande zon te aanschouwen en natuurlijk uitgebreid te fotograferen. Wat een schitterend uitzicht over de enorme kloof.

• 02 Mei 2014 - 08:29

Jan En Tjitske :

De atlas ligt op tafel om jullie reis te volgen