Dag16: Excursies - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van Jan en Marja - WaarBenJij.nu Dag16: Excursies - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van Jan en Marja - WaarBenJij.nu

Dag16: Excursies

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan en Marja

01 November 2013 | Zuid-Afrika, Saint Lucia Estuary

Om 09.00 uur werden wij opgehaald bij ons B&B voor een bezoek aan het Zuludorp in de omgeving. Het reguliere dorp waar de Zulu's leven. Niet een plek waar je op eigen gelegenheid naar toe zou gaan, of is dat een vooroordeel? Want eigenlijk is iedereen daar bijzonder vriendelijk. Onze gids gaf eerst wat leuke wetenswaardigheden over hun cultuur. Daarna een bezoek gebracht aan een crèche, waar de kinderen hun lesjes voor ons opdreunden, wat liedjes zongen en een dansje maakten. Best wel vermakelijk die stralende bekjes. Via een wandeling door het dorp een van de huisjes bezocht. Ook onder de Zulu's heb je rijk en arm, de een leeft in een schamel hutje de ander in een grote villa met 2 aangebouwde garage's. Vervolgens een medicijnvrouw bezocht, zij had middeltjes tegen alle kwalen zelfs tegen een ontrouwe echtgenoot. Via de basisschool, gewoon over het school lopen tijdens de pauze. Maar liefst ruim duizend leerlingen, allemaal in schooluniform. De gebruikelijke spelletjes op het schoolplein zoals voetballen en touwtjespringen. Maar ook fikkie stoken in een uithoek van het 'plein' of wat dat voor door moet gaan. Het bezoek werd afgesloten met een dans door Zulujongens. Uiteraard moesten wij ook even meedoen.
'S middag nog een uurtje op het heerlijke strand gelegen. Schitterend weer en bij geen mens op het strand.
'S avond eens nachtsafari gemaakt met een gids door het natuurpark. Weer enkele nieuwe dieren gezien, wat nijlpaarden en natuurlijk allerlei herten, maar het luipaard hield zich ook deze nacht verscholen voor ons.

• 02 November 2013 - 07:34

Trudy:

Wat een lief klasje. Ze zijn in de klas ook wat rustiger dan bij ons denk ik !

• 03 November 2013 - 13:57

Anneke:

Wat een schitterende reis maken jullie! Dit betekent in Nederland nog lang nagenieten.