Dag 12: weer naar Zuid-Afrika - Reisverslag uit Hluhluwe, Zuid-Afrika van Jan en Marja - WaarBenJij.nu Dag 12: weer naar Zuid-Afrika - Reisverslag uit Hluhluwe, Zuid-Afrika van Jan en Marja - WaarBenJij.nu

Dag 12: weer naar Zuid-Afrika

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan en Marja

28 Oktober 2013 | Zuid-Afrika, Hluhluwe

Vanmorgen weer vroeg op. Heerlijk geslapen in de 'bijenkorf'. Het is wel even wennen dat er geen ramen inzitten. Er was ook een groep Nederlanders van Foxreizen. Voor ons weer de bevestiging dat wij geen mensen voor groepsreizen zijn. Wat een druktemakers die Hollanders. Na het ontbijt zijn we vertrokken richting Zuid Afrika. In de stroomde regen. Alles is hier prima, alleen het weer valt wat tegen. Even naar het middaguur kwamen we aan op onze lodge bij het wildpark Hluhluwe. Wat een schitterende lodge. Mooi eigen huisje dat schitterde uit kijkt over de natuur. Allerlei hertjes lopen rond het huisje, terwijl in de verte wat gnoe's lopen. Gelijk maar het natuurpark ingereden. Dit park staat bekend om de grote hoeveelheid neushoorns. In het eerste uur maar liefst 11 stuks gespot. De zwarte neushoorn, die veel zeldzamer is, hebben we helaas nog niet gezien, maar die sporen we ook nog wel op. Ook een hele familie Wilde honden (??, Wild Dogs) tegen gekomen die heerlijk lagen te slapen in de berm van de weg. Dit park is veel wilder en kleiner dan het Krugerpark, maar tenminste even mooi. 'S avonds een uitstekend diner gehad hier, voor nog geen twee tientjes P.p. Een vier gangen diner inclusief een fles wijn. Heerlijk genoten. Morgen op jacht naar de zwarte neushoorn. Nog geen reacties gehad op het verschil tussen de witte en zwarte neushoorn! Leuk om jullie reacties te lezen!

• 29 Oktober 2013 - 22:02

Henk En Adri:

Wij genieten van jullie verslagen en zien al mooie plaatjes voor onze volgende kalender !

• 29 Oktober 2013 - 22:26

Trudy:

Spannend om weer allerlei dieren te spotten! Dit vonden wij ook een geweldig park. Duimen dat het weer snel beter wordt. Hier is het ook nu echt herfst. Geniet nog maar lekker van het mooie Afrika .

• 30 Oktober 2013 - 08:33

Laura:

Het verschil zit hem in de bovenlip ;)