Dag 2: Discount?? - Reisverslag uit Tzaneen, Zuid-Afrika van Jan en Marja - WaarBenJij.nu Dag 2: Discount?? - Reisverslag uit Tzaneen, Zuid-Afrika van Jan en Marja - WaarBenJij.nu

Dag 2: Discount??

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan en Marja

18 Oktober 2013 | Zuid-Afrika, Tzaneen

Vanmorgen uitgebreid ontbeten en daarna naar het voortrekkersmonument. Een groot monument op een van de heuvels rond Pretoria, waar de boeren hun grote trek naar het noorden herdenken en de vele slachtoffers die daarbij in de strijd met de inheemsen zijn gevallen. Een herdenkplaats voor vele Afrikaners. Maar of je daar nou zo trots op moet zijn??? Met een groepje blanke Afrikaanse schoolkinderen gesproken. Je kan ze prima verstaan. Daarna vanuit Pretoria naar het noorden gereden, onderweg naar het krugerpark via de Magoebaskloof. Het links rijden met een rechtsstuur, valt zoals vermeld, niet mee. In de buurt van Polokwane, was ik druk met schakelen en richting aangeven en lette niet op de verkeersborden. Een vriendelijk politieman zette me aan de kant en vertelde me dat ik te hard had gereden. Dat kwam me op een bekeuring van 400 rand ( ongeveer 30 euro) te staan, die ik gelijk moest betalen. Op de vraag of ik ook een ontvangstbewijs kreeg, antwoordde hij of ik korting wilde. Wie wil er geen korting?? Ik kreeg 200 rand terug en mocht verder rijden. Ik zal dankzij deze vriendelijke politieman, maar beter op de borden gaan letten..... In Tazneen aangekomen een schitterende lodge gevonden en lekker uit eten geweest. Heel goed betaalbaar: 2 volledige warme maaltijden, inclusief dessert en drank voor 24 euro. Morgen een mooie tocht door de omgeving en richting het Krugerpark.

• 20 Oktober 2013 - 18:12

Trudy:

Lekker genieten daar in zuid Afrika! Grappig een politieman die een bekeuring krijgt ! Let op ga niet in donker de weg op met de auto want de koeien liggen dan lekker op warme asfalt. Groetjes Trudy en Don