Eerste dag - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Jan en Marja - WaarBenJij.nu Eerste dag - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Jan en Marja - WaarBenJij.nu

Eerste dag

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan en Marja

17 Oktober 2013 | Zuid-Afrika, Pretoria

Met de trein naar Schiphol, daar broodje gegeten en wat rond gekeken. Op de iPad zagen wij al snel dat ons toestel nog in Parijs stond, dus vertraging moest hebben. Ongeveer een 1/2 uur te laat vertrokken we vanaf Schiphol. Wel wat zenuwachtig of de aansluiting zou in Parijs zou lukken. Dat was geen probleem, ook daar begon het boarden wat later. Overigens op een dooie gemakje werd het enorme toestel (A-380) gevuld met meer dan 500 passagiers. Het toestel zat bijna vol, de stoel naast ons bleef leeg. Dus heerlijk de ruimte! Het slapen lukte maar een beetje en bleef beperkt tot een enkel uurtje. Op het vliegveld van Johannesburg een auto opgehaald. Eerst wilde ze ons een kleine Polo aansmeren, maar die was te klein voor onze bagage. Na wat soebatten toch de bestelde Corolla gekregen. Op naar Pretoria onze eerste bestemming. Maar dat was zo simpel nog niet. Links rijden in een auto met een stuur aan de rechter zijde! Dus ook links schakelen en met je rechterhand de richtingaanwijzers bedienen, dat is geen eenvoudige opgave. Je moet dus bij elke handeling denken en ook nog links rijden. Overigens zitten de pedalen wel normaal, maar dat is ook het enige. Eerste leermoment: huur een automaat!
In Pretoria het hotel opgezocht (mooie kamer op de 6e etage) en 's middags de stad in geweest. De bomen staan in bloesem en geven een schitterend gezicht. Heerlijk gegeten en daarna ging al snel het lampje uit.

• 30 Oktober 2013 - 08:38

Laura:

Ik zie dat er een mooie foto voor in de tuin is gemaakt :)